کد خبر: ۵۹۶۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

پنس: ترامپ تردید داشت دستور حمله به پهپاد را مقام‌های ارشد داده باشند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این ادعا که واشنگتن مطمئن نیست که دستور هدف قرار دادن پهپاد متجاوز آمریکایی توسط مقام‌های ارشد ایرانی صادر شده باشد، گفت مسئله اصلی آمریکا با ایران، برنامه هسته‌ای است.
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه مدعی شد یکی از دلایل انصراف ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران، این بود که او تردید داشت که دستور حمله به پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی رده‌های بالای جمهوری اسلامی ایران صادر شده باشد.

وی که با شبکه «سی‌ان‌ان» صحبت می‌کرد، ابتدا ادعا کرد که اطلاع ترامپ از میزان کشته‌های احتمالی حملات، دلیل اصلی لغو این حمله بوده است. وی سپس گفت: «علاوه بر این، رئیس‌جمهور شک داشت که مجوز ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین ما واقعا توسط بالاترین رده‌ها صادر شده باشد. نمی‌توانم درباره اطلاعاتی که در این مورد داشتیم صحبت کنم... اما ما متقاعد نشدیم که اجازه این کار از بالاترین سطوح صادر شده باشد.»

پنس افزود: «رئیس‌جمهور جان افراد را در وهله نخست قرار داد و ضمنا این مسئله را مطرح کرد که ما برای مردم ایران خوبی می‌خواهیم، اما ایران هم باید درک کند که آمریکا هرگز به آن‌ها اجازه نمی‌دهد یک سلاح اتمی قابل استفاده داشته باشند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین