کد خبر: ۵۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات استانبول

نتایج اولیه انتخابات شهرداری استانبول نشان می‌دهد که نامزد حزب مخالف رجب طیب اردوغان،رئیس جمهوری ترکیه پیروز این انتخابات شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از الجزیره،نتایج به دست آمده از شمارش اولیه آراء در انتخابات شهرداری ها در استانبول نشان می دهد که اکرم امام اغلو نامزد حزب جمهوری خواه خلق و کاندیدای ائتلاف ملت پیشتاز انتخابات است. اوضاع او در رای‌گیری آن قدر خوب است که هنوز نتایج شمارش آرا تمام نشده بن علی ییلدیرم، نخست وزیر سابق ترکیه و نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه پیروزی رقیبش اکرم امام اوغلو را در انتخابات شهرداری استانبول تبریک گفت.

آن طور که آناتولی گزارش داده پس از شمارش بیش از ۹۴ درصد آرا آقای امام اوغلو ۵۳.۷ و آقای ییلدریم ۴۵.۴ درصد آرا را به دست آورده‌اند. اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه درانتخاباتی که تقریبا سه ماه پیش در ماه برگزار شد هم به پیروزی رسیده بود.پس از ۱۸ روز در نشستن در دفتر شهرداری شهر مهم استانبول اما با پافشاری حزب حاکم عدالت و توسعه، کمیسیون انتخابات رای‌گیری را باطل کرد. شمارش مجدد آرا هم در انتخابات قبلی فایده نداشت و در نهایت بار دیگر رای به برگزاری مجدد انتخابات داده شد. رجب طیب اردوغان،رئیس جمهوری ترکیه که مرد کلیدی حزب عدالت و توسعه به حساب می‌آید تلاش بسیاری برای پیروزی نامزد این حزب در قلب تجاری ترکیه داشت. او که سالهاست چهره اصلی قدرت در ترکیه است بارها گفته است که «هر شخصی استانبول را ببرد، ترکیه را برده است». به همین خاطر او تلاش زیادی برای پیروزی نامزد مورد نظر خود در این انتخابات داشت. حدود ۱۵ سال پیش هم خود اردوغان با رسیدن به شهرداری استانبول پله‌های قدرت را یکی پس از دیگری طی کرد. حالا پس از سالها در قدرت بودن عدالت و توسعه حالا به نظر می‌رسد مخالفان استانبول یا به قول اردوغان ترکیه را برده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین