کد خبر: ۵۹۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

اختلال اینترنت کشور رفع شد

شب گذشته قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا، اختلال گسترده‌ای را در اینترنت کشور به وجود آورد و موجب افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت کاربران داخل کشور شد.
اختلال اینترنت کشور رفع شد
آفتاب‌‌نیوز :

از ساعات ابتدایی بامداد امروز، (۶ تیرماه) اینترنت ایران بیش از یک ساعت دچار افت محسوس شد. کاربران در شبکه‌های اجتماعی خود به این موضوع واکنش زیادی نشان دادند. بسیاری از این افراد قطعی اینترنت را به حملات سایبری و عده‌ای به رزمایش قطع اینترنت ربط دادند؛ عبارت ناشیانه‌ای که از چند ماه قبل به جای تست تاب‌آوری زیرساخت‌های کشور مورد استفاده قرار گرفت.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالات متعددی که در توئیتر مطرح شد و همگی او را تگ کرده بودند، گفت: همانطور که در گراف زیر دیده می‌شود قطعی فیبر در مسیرهای بالادستی در اروپا بین بلغارستان و فرانکفورت که چند تأمین کننده اینترنت ایران، از آن مسیر استفاده می‌کرده‌اند باعث اختلال گسترده یک و نیم ساعته در ارتباطات بین‌المللی ایران شده بود. هزار گیگابیت بر ثانیه قطعی ظرفیت‌ها داشتیم.

اختلال پیش آمده در اینترنت کشور رفع شد

به گفته سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی اینترنت ربطی به حملات سایبری نداشته و نشانه‌ای از حمله دیده نمی‌شود. دلیل اصلی همان چیزی بود که آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به آن اشاره کرد.

وی بامداد پنج شنبه در توئیتر خود نوشت: پیرو قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا اختلال گسترده‌ای بین ۴۳ دقیقه بامداد و ساعت ۲ بامداد امروز به وجود آمد که موجب افت محسوس سرعت و کیفیت اینترنت اکثر کاربران داخل کشور شد، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده هیچ‌گونه حمله یا خرابی عمدی شناسایی نشده است.

اختلال پیش آمده در اینترنت کشور رفع شد

مهرماه سال گذشته نیز اینترنت کشور با چنین اختلالی رو به رو شد و مدیر عامل زیرساخت در آن زمان اعلام کرد این اختلال به دلیل قطعی فیبر در خارج از کشور اتفاق افتاد و باعث شد تا ظرفیت ارتباطات بین‌المللی از ساعت ۹ شب تا ساعت یک بامداد به مدت بیش از ۴ ساعت با اختلال همراه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین