کد خبر: ۵۹۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

نظر قالیباف درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها حرف از مذاکره با ایران می‌زنند اما هر روز فشار بر روی مردم ما را افزایش می‌دهند، گفت: مسائل اقتصادی کشور نباید به هیچ عنوان قربانی مسائل سیاسی شود.
نظر قالیباف درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهیدان غلامرضا پروانه و مصطفی بهرآبادی در محل مسجد جامع با بیان اینکه مستکرین جهان و آمریکا ظالم فهمیده‌اند که ملت ما مبارز و مقاوم است، بیان کرد: هزینه مقاومت در مقابل دشمن کمتر از هزینه تسلیم شدن است، با تسلیم شدن در مقابل دشمن عزت و اقتدار خودمان را از دست داده و در هنگام مقاومت عزت ما ماندگار می‌شود و هزینه کمتری در مقابل دشمن می‌دهیم.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*طی ماه‌های اخیر دیده‌ایم آمریکای جنایتکار و ظالم برای ملت ایران چنگ و دندان تیز کرده و هر روز به دنبال رجزخوانی است، اگر با توجه به سنت‌های الهی در مقابل دشمن ایستادگی کنیم، آن‌ها فرو می‌ریزند و می‌دانند که جوانان ایران اسلامی چگونه در دوران دفاع مقدس ایستادگی کرده‌اند.

*در زمان انهدام پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکا، چشم‌های قدرت‌های جهان در مقابل موشک‌های زمین به هوا ساخته شده از سوی جوانان خیره ماند.

* در حوزه اقتصاد ظرفیت‌های خوبی داریم ولی از آن استفاده نمی‌شود و اگر امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌ایم به دلیل نبود سیستم مدیریت کارآمدی در کشور و عدم‌اعتماد به جوانان است.

*ایران اسلامی در حوزه نفت و گاز با ۱۹.۵ درصد رتبه نخست جهان را دارد و دارای جوان‌ترین و با استعدادترین نیروی انسانی هستیم اما در حوزه اقتصاد موفق نبوده‌ایم. در حال حاضر دو عامل سبب شده که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم، مدیریت و ناکارآمدی سبب شده که وضعیت اقتصادی کشور بدتر از سال‌های گذشته شود. ضعف دیگر سیستم‌مدیریت کشور بی‌اعتمادی به جوانان توانمند و نخبه است و نتوانسته‌ایم مردم را باور داشته باشیم. در عرصه جنگ‌اقتصادی به جای امید به غرب باید امید به خداوند متعال داشته باشیم و در دوران دفاع مقدس با امید به خداوند متعال به پیروزی رسیدیم.

*مردم و مسؤولان باید دست در دست یکدیگر قرار دهند و با وحدت و همدلی در مسیر شکست دشمن حرکت کنیم.

*{با اشاره به آشنایی آمریکا با برخی نقاط ضعف ایران در حوزه اقتصاد}: آمریکایی‌ها حرف از مذاکره با ایران می‌زنند اما هر روز فشار بر روی مردم ما را افزایش می‌دهند، مسائل اقتصادی کشور نباید به هیچ عنوان قربانی مسائل سیاسی شود.

*دشمن در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی جنگ روانی به راه انداخته تا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های فارسی زبان ضدانقلاب باورهای جوانان را نسبت به انقلاب تضعیف کند و موج ناامیدی را در جامعه ترویج دهد پس به دروغ‌های بی‌اساس و تهدیدهای دشمن نباید توجه شود و دشمن می‌داند که از در این حوزه ضعف داریم.

*مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید سبب تضعیف روحیه مردم شود و مسؤولان باید بیشتر از گذشته به مقابله با فساد در کشور بپردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین