کد خبر: ۵۹۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

آغاز توزیع کارت آزمون سراسری از امروز/افزایش ۶۴ هزار نفری داوطلبان کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از امروز یکشنبه ۹ تیرماه توزیع می‌شود و مهلت دریافت کارت تا 12 تیرماه ادامه دارد.
آغاز توزیع کارت آزمون سراسری از امروز/افزایش ۶۴ هزار نفری داوطلبان کنکور
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این خبر گفت: امسال برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن (معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان) و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد (معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان) هستند. آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام کنندگان در سال ۹۷ تعداد ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است.

به گفته وی، تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم (هنر و زبان‌های خارجی) را نیز انتخاب کرده‌اند. تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی هنر را انتخاب کرده‌اند و همچنین تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند. به این ترتیب برای گروه آزمایشی هنر ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت و برای گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۶۵ هزار و ۶۱۱ کارت صادر شده است. از تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلبی که علاقه‌مندی دوم و سوم را اعلام کرده‌اند تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۷۸ داوطلب زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۱ داوطلب مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب واقعی و تعداد علاقه‌مندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) برای برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که این کارت به همراه برگه راهنمای آزمون سراسری از ۹ تا ۱۲ تیرماه ۹۸ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود، افزود: پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین