کد خبر: ۵۹۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳

ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد در دانشگاه تهران مشخص شد/ اعلام نتایج نهایی پذیرش دکتری تا پایان تیر

معاون آموزشی دانشگاه تهران از پذیرش بیش از ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد برای مهر سال ۹۸ در این دانشگاه خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دوره ارشد هنوز نهایی نشده اما این ظرفیت نیز احتمالا ۱۵۰ نفر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین حسینی ضمن بیان این مطلب به شیوه‌های مختلف پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران اشاره و اظهار کرد: اصلی ترین راه ورود دانشجو در این دوره پذیرش صرفاً از طریق کنکور سراسری است که سالانه توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. در این روش اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: روش بدون آزمون نیز یکی دیگر از روش‌های پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران است که در صورت صدور مجوز پذیرش بدون آزمون (از طریق آزمون داخلی، مصاحبه و یا بررسی رزومه علمی) از سوی وزارت علوم، مراتب از طریق سایت دانشگاه به علاقه مندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص شیوه پذیرش دانشجو از طریق جذب استعدادهای درخشان نیز یادآور شد: در این روش متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم و رزومه علمی می‌توانند درخواست خود را به دفتر استعدادهای درخشان اداره کل خدمات آموزشی ارائه کنند.

وی همچنین از پذیرش بیش از ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد برای مهر سال ۹۸ در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره ارشد هنوز نهایی نشده است اما این ظرفیت نیز احتمالاً ۱۵۰ دانشجو خواهد بود.

حسینی گفت: در حال حاضر نتایج ارزشیابی پذیرفته‌شدگان دکتری در گروه‌های مختلف در حال ارزیابی است و نتایج نهایی تا پایان تیر ماه به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور در دانشگاه تهران اعم از پردیس‌ها، روزانه و نوبت دوم (شبانه) تعداد ۱۳۰۰ دانشجو است؛ اما این به این معنا نیست که حتماً این ظرفیت تکمیل شود، چرا که اگر داوطلبی کیفیت لازم را در رشته‌ای احراز نکند، ممکن است آن ظرفیت خالی بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین