کد خبر: ۵۹۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

فردا آخرین مهلت دریافت کارت کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مهلت دریافت کارت کنکور ۹۸ فردا پایان می‌پذیرد، گفت: تا کنون تعداد ۸۱۲ هزار و ۵۶۳ نفر نسبت به دریافت کار خود اقدام کردند.
فردا آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این خبر گفت: امسال برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی آزمون می‌دهند.

وی افزود: با توجه به تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب کنکور سراسری امسال و با احتساب تعداد علاقه‌مندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) برای برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که این کارت به همراه برگه راهنمای آزمون سراسری از ساعت ۱۵ روز یکشنبه، ۹ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان تا روز ۱۲ تیرماه ۹۸ فرصت دارند برای مشاهده و دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

توکلی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۸۱۲ هزار و ۵۶۳ یا به عبارتی بیش از ۷۰ درصد داوطلبان پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آزمون سراسری برای داوطلبان نوبت صبح رأس ساعت ۸ و برای داوطلبان نوبت بعد از ظهر رأس ساعت ۱۵ آغاز می‌شود، لذا داوطلبان باید نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه امتحانی در جلسه حاضر باشند.

توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود، افزود: پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین