کد خبر: ۵۹۷۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است

ابراز «نگرانی شدید» تروئیکای اروپا از عبور ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف برجام

سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عبور ذخایر اورانیوم ایران از سقف تعیین شده در برنامه جامع اقدام مشترک به شدت ابراز نگرانی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی از عبور ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف برجام به شدت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رویترز، وزرای خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کرده‌اند نگران اعلام ایران درباره عبور از محدوده ذخایر اورانیوم با غنای پایین در برنامه جامع اقدام مشترک بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این موضوع را تایید کرده است.

ابراز «نگرانی شدید» تروئیکای اروپا از عبور ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف برجام

تروئیکای اروپایی به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه اعلام کردند: «ما درباره این موضوع کاملا استوار و شفاف هستیم که تعهد ما به توافق هسته‌ای بستگی به پایبندی کامل ایران است. ما از این تصمیم ایران که ابزار اساسی عدم اشاعه هسته‌ای را زیر سوال می‌برد متاسف هستیم.»

در این بیانیه آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم تا از این گام برگردد و از اتخاذ اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند خودداری کند. ما فورا گام‌های بعدی را تحت شرایط برنامه جامع اقدام مشترک و در همکاری تنگاتنگ با دیگر اعضای برجام در نظر خواهیم گرفت.»

ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بعد از اندازه‌گیری ذخایر، این خبر را تأیید کردند. 

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که انگلیس، آلمان و فرانسه علی‌رغم عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده، فعلا سازوکار اختلاف برجام (معروف به مکانیزم ماشه) را که منجر به اعمال دوباره تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران می‌شود، فعال نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
2
2
یه کم ناراحت هم بشی که آمریکا از برجام خارج شده
ان شاالله خروج کامل ایران از برجام.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین