کد خبر: ۵۹۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

"ارتش اسرائیل برای مشارکت در جنگ احتمالی آمریکا و ایران آماده می‌شود"

اسرائیل از مشوقان دولت دونالد ترامپ برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال آماده‌سازی ارتش خود برای مشارکت نظامی در درگیری احتمالی میان ایران و ایالات متحده آمریکا در خیلج فارس است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ یورونیوز نوشته است: به خطر افتادن سرانجام توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی تحت فشار دیپلماتیک واشنگتن، سرنگونی پهپاد تجسسی آمریکا توسط سپاه و متهم کردن تهران به دست داشتن در انفجار نفت‌کش‌ها در دریای عمان، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را به‌طور کم‌سابقه‌ای افزایش داده و باعث شده است بار دیگر نگرانی از وقوع جنگ بر منطقۀ خلیج فارس سایه افکند.

اسرائیل از مشوقان دولت دونالد ترامپ برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران است.

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل در جریان سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع امنیت که به میزبانی شهر هرزلیا برگزار شد، مدعی شد ایران ممکن است ناگهان از آنچه او «منطقه خاکستری» می‌خواند، خارج شود و به این ترتیب درگیری جدیدی در منطقه روی دهد.

او گفت: «باید به این موضوع توجه داشت که ممکن است اشتباه در محاسبات از سوی ایران باعث شود که وضعیت از "منطقه خاکستری" به "منطقه قرمز" که یک درگیری نظامی است، تغییر کند.»

او افزود: «ما باید خود را برای چنین وضعیتی آماده کنیم و به همین دلیل اسرائیل در حال آماده‌سازی ارتش خود است؛ ارتشی که ممکن است از آن در چنین رویدادی استفاده شود و به سناریوی تشدید تنش‌ها پاسخ دهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین