کد خبر: ۵۹۷۶۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
آژانس انرژی اتمی تاکنون در ۱۵ گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است

واکنش متفاوت ترامپ به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران: خوب نیست!

رئیس جمهوری آمریکا که قبلا افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده از سوی ایران را " بازی با آتش" توصیف کرده بود، امروز(چهارشنبه) در توییتی به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران واکنش متفاوتی نشان داد و نوشت: ایران سقف ذخایر (اورانیوم غنی شده) را نقض کرده است. خوب نیست!
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران مدتها پیش از آنکه من رئیس جمهور شوم توافق هسته‌ای ۱۵۰ میلیارد دلاری (به علاوه ۱.۸ میلیارد دلار نقد) با آمریکا و دیگرانی را که هیچ چیز پرداخت نکردند، نقض می‌کرد. حالا هم سقف ذخایر خود را نقض کرده‌اند. خوب نیست!

ترامپ دیروز نیز در واکنش به خبرهای منتشره مبنی بر اینکه ایران در اعتراض به بازگشت تحریم ها علیه این کشور از سوی آمریکا و عدم انجام تعهدات از سوی اروپا افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده خود را اعلام کرده است، گفته بود: ایران با آتش بازی نکند.

واکنش متفاوت ترامپ به افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران: خوب نیست!

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت امسال و همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (۱۸ اردیبهشت ۹۷) و بازگرداندن تحریم‌ها، دو گام نخست ایران شامل «توقف فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب‌سنگین برای ۶۰ روز» را به اعضای برجام اعلام کرد. وی افزود: اگر اروپایی‌ها در این مدت به جبران بپردازند ما نیز به شرایط امروز بر می‌گردیم؛ در غیر این صورت، ۲ اقدام دیگر را در پیش می‌گیریم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیروز در توئیتی با اشاره به بند ۳۶ برجام تاکید کرد که تهران توافق هسته‌ای برجام را نقض نکرده است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، نوشت: ما ضمن محفوظ بودن حقوق مان، به کشورهای E3+2 چند هفته فرصت دادیم و پس از ۶۰ هفته نهایتاً دست به اقدام زدیم.

وزیر خارجه تاکید کرد: به محض آنکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران متقابلاً اقدامات معکوس را انجام می‌دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی که تعهدات ایران در قبال برنامه هسته‌ای را مورد رصد قرار می‌دهد، تاکنون در ۱۵ گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
2
بیخود کردن از تو نظر خواستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
2
5
مطمئنا، برای آنها حرکت ایران در مسیر غنی سازی هیچ فرقی نمی کند. اینها ابزاری است برای استعمار که مستعمره گیری خودشان را بدون حضور در ممالک رونق دهند. این مستعمرگیری میخواهد ایران باشد یا سایر کشور و حتی بطور همزمان. پس بیایید ازدرون خودتان را قوی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
برادر ارزشمند در دهکده جهانی امروز درون و بیرونی وجود ندارد، هر کشوری روابط خارجی ضعیفی دارد درونش هم ضعیف است و برعکس، چین با آن عظمت دارد برای بقا در صحنه اقتصاد مذاکرات سنگین انجام می دهد آن وقت ما در این وسط درها را بسته ایم و فقط درون درون می گوییم
شیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
3
ما نقض کردیم یا شما. چشمتان کور می خواستید از برجام خارج نشید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین