کد خبر: ۵۹۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

نماینده کنگره: آمریکا در حال تبدیل شدن به کشور فاشیستی است

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا پس از بازدید از مراکز نگهداری مهاجران گفت : آمریکا در حال تبدیل شدن به یک کشور فاشیستی است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نشریه نیوزویک، الکساندریا اوکازیو کورتز به همراه تعدادی دیگری از نمایندگان دموکرات کنگره روز دوشنبه از مراکز نگهداری مهاجران در شهرهای «کلینت» و «ال پاسو» در ایالت تگزاس بازدید کرد. این نمایندگان بعد از این بازدید، در رسانه های اجتماعی نظرات خود را درباره تجربه ای که داشتند بیان کردند.

الکساندریا اوکازیو کورتز مصاحبه ای با یاهو نیوز داشت و در آن از لفظ فاشیسم استفاده کرد و گفت:”آیا ما درحال حرکت به سمت فاشیسم هستیم؟ فکر می کنم جواب این سئوال بی شک مثبت است. اگر شما مطالعه کنید و به گام های برداشته شده و نحوه تغییر شکل دولت در رژیم های استبدادی نگاه کنید و به تصمیم ها و الگوهای سیاسی رئیس جمهور کنونی ما نگاهی بیندازید جواب مثبت خواهد بود.“

وی پس از بازدید روز دوشنبه خود از این مراکز بازداشت مهاجران در تگزاس تصاویری را در توئیتر به اشتراک گذاشت. وی در توضیحی که برای یکی از تصاویر آورده بود گفت زن مهاجری که در تصویر دیده می شود به وی گفته است ماموران بازداشتگاه او را از فرزندانش جدا کرده اند و نمی داند کودکانش کجا هستند.

کورتز همچنین گفت این زنان به وی گفتند چگونه آنها را مجبور می کنند از توالت آب بخورند.

با اینکه مسئولان بازداشتگاه ها به نمایندگان کنگره اجازه نداده بودند تلفن های همراه خود را با خود به داخل بازداشتگاه ها ببرند اما یکی از این نمایندگان گوشی خود را مخفیانه همراه برد و توانست عکس هایی بگیرد و آنها را در رسانه های اجتماعی منتشر کند.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا سیاست های ترامپ را عامل ایجاد شرایط کنونی در مرزهای آمریکا خواند و گفت سیاست های ترامپ و دولت وی به فقر و خشونت و بی ثباتی اقتصادی در بخش هایی از آمریکای مرکزی کمک کرده است. بیشتر مهاجرانی که به مرز آمریکا و مکزیک می آیند اهل هندوراس، گواتمالا و السالوادور هستند.

کورتز تصریح کرد :”ما کمک های آمریکا را به مناطقی که نیازمند ثبات بودند قطع کردیم. این امر باعث تعمیق و تشدید بحران ها شد و باعث شد تعداد زیادی از مردم تلاش کنند از این شرایط وحشتناک فرار کنند. پس خود ما هستیم که به روند افزایش ورود مهاجران کمک می کنیم.“

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین