کد خبر: ۵۹۷۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
"هر چند وضعیت مطلوبی نداریم اما در نرخ تورم و رشد اقتصادی به ثبات رسیدیم"

توضیح نوبخت درباره پرداخت مساوی دیه زن و مرد، تورم، رشد اقتصادی و حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مساوی دیه گفت: ردیفی در این‌باره نداریم اما دولت از ردیف‌های بودجه این اقدام را انجام می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره پرداخت مساوی دیه زن و مرد، گفت: در بودجه ردیفی در این باره نداریم اما دولت از ردیف‌های بودجه این اقدام را انجام می‌دهد. ما آن را تامین خواهیم کرد چراکه معتقد هستیم این کار باید انجام شود چون معتقد هستیم که این کار لازم است آنچه که مربوط به دولت می‌شود منابعش را از ردیف‌های موجود تامین می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه سرعت رشد نرخ تورم ماهانه رو به کاهش است، گفت: رشد تورم در ماه گذشته که ۳.۴ درصد بود اکنون به میزان هشت دهم درصد تقلیل یافته است که نشان می‌دهد که در مهار تورم موفق بودیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که اعداد و ارقام نشان می‌دهد که کشور به سمت ثبات حرکت می‌کند برنامه شما در این زمینه چیست؟ اظهار داشت پس از نوسانات بازار ارز که بیشتر جنبه روانی داشت و ناشی از عدم اطمینان نسبت به آینده بود، ارزش پول ملی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سیاست‌های نظام در عرصه سیاست خارجی کاملاً مشخص بود، یادآور شد: هر چند وضعیت مطلوبی نداریم اما در نرخ تورم و رشد اقتصادی به ثبات رسیدیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چند رشد اقتصادی منفی است اما کاهش این رشد نسبت به فصل گذشته باز هم مناسب‌تر شد و فکر می‌کنم به سوی پیش بینی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که اعلام کردند سال آینده رشد اقتصادی در ایران مثبت می‌شود، حرکت می کنیم.

افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با شاغلین است

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: آنچه از سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مستمری بازنشستگان اختصاص می‌یابد، مربوط به بازنشستگان لشگری و کشوری است و امسال هم میزان افزایش حقوق آنها را با متناسب با شاغلین در حد ۲۰ درصد در نظر گرفتیم.

نوبخت افزود: علاوه بر آن، پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم که اجرایی می‌شود. البته در قانون بودجه برای همسان سازی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

وی یادآور شد: از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه این اختیار را داشت تا از محل افزایش کل تا جایی که می تواند نسبت به افزایش این ردیف اقدام کند، آن را افزایش دادیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از نظر ما در دولت، مصوبه پرداخت‌های لشکری و کشوری در حال انجام است، اضافه کرد: اگر وزارت مربوطه که مسوولیت آن را دارد یا سازمان تامین اجتماعی استدلالی داشته باشد که ما باید به گونه دیگری عمل کنیم یا آنها براساس مصوبه دولت به شکل دیگری عمل کنند دولت با نگاه مثبتی که نسبت به این عزیزان دارد آن را به نحو شایسته اصلاح می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس و ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
12
درمهارتورم موفق بودید؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
8
آقاي حاجي بابايي لطفن براي آقاي نوبخت توضيح بدهيد افزايش حقوق امسال طبق مصوبه مجلس اجرا نشده و بايد اصلاح شود...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین