کد خبر: ۵۹۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

کتابی با موضوع تربیت جنسی برای کودکان منتشر شد‬

انتخاب و قبول یا رد محبت‌های جسمانی مانند بوسیده شدن و در آغوش کشیده شدن موضوعی است که کتاب «بدن تو مال خودته!» به قلم کورنیلیا اسپل‌من و ترجمه‌ جواد کریمی به آن پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

انتشارات کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران)، کتاب «بدن تو مال خودته!» به قلم کورنیلیا اسپل‌من و ترجمه جواد کریمی را منتشر کرد. این کتاب با هدف تربیت جنسی کودکان و با زبانی غیر مستقیم به موضوع بغل کردن دوستانه و تفاوت آن با سو استفاده جنسی می‌پردازد.

نویسنده و تصویرگر این اثر چند ایده ساده را به زبانی گویا مطرح کرده‌اند. بدن کودک متعلق به خودش است، یک کودک حق دارد نگذارد کسی به بدنش دست بزند، دیگران هرگز نباید آن قسمت‌های بدن کودک را که زیر مایوی شنا قرار می‌گیرد ببینند.

اسپل‌من که مددکار اجتماعی بالینی است در بخشی از کتاب به بزرگترها یادآوری می‌کند که چگونه با چالش‌هایی که ممکن است روبه‌روی فرزندشان در این حوزه قرار می‌گیرد مواجه شده و آن را مدیریت کنند.

براین اساس مخاطبان این کتاب کودکان بالای ۷ سال هستند. در بخشی از کتاب «بدن تو مال خودته!» می‌خوانیم: «گاهی هم دوست نداری کسی به تو دست بزند، مثلاً بغلت کند یا تو را ببوسد. حتی اگر کسی باشد که خیلی دوستش داری. آن وقت می‌توانی بگویی: «نه! لطفاً الان نه!» و با بغل نکردن و نبوسیدن او، یا عقب کشیدن خودت می‌توانی نشان دهی که دوست نداری به تو دست بزند.»

این کتاب که تصویرگری آن را تری وایدنر برعهده داشته، بر روی کاغذ جنگل‌های پایدار و به قیمت ۱۴ هزار تومن چاپ شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین