کد خبر: ۵۹۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

کنکور سراسری سال ۹۸ آغاز شد

کنکور سراسری سال ۹۸ از صبح امروز در دانشگاه‌های برگزار خواهد شد.
کنکور سراسری سال ۹۸ آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد. برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی و تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی شرکت کرده اند.

در مجموع تعداد ۴۴۶ هزار و ۵۷۴ داوطلب رقابت خود را در این دوره از کنکور سراسری آغاز کرده اند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی حضور بهم خواهد رسانید و از فرآیند برگزاری کنکور دیدن خواهد کرد.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در کلیه گروه‌های آزمایشی، یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱ و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») داده می شود.

سوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است.

این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عناوین دروس، تعداد و شماره سوالات و مدت پاسخگویی به آنها در هر پنج گروه آزمایشی در جدول زیر مشخص است.

داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سئوال زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

داوطلبان آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نیز باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به ۱۳۵ سوال ریاضیات، فیزیک و شیمی پاسخ دهند.

همچنین داوطلبان آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی باید در مدت ۱۶۵ دقیقه به ۱۸۰ سوال ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی)، زبان عربی (اختصاصی)، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی پاسخ دهند.

آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که با توجه به اعلام علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد. آزمون در صبح و بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می شود.

برای کنکور سراسری سال ۹۸ با توجه به تغییر نظام آموزش متوسطه یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا نظام قدیم آموزش متوسطه و یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام جدید (نظام جدید ۶-۳-۳) طراحی شده است.

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

ناگفته نماند نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین