کد خبر: ۵۹۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
ژاپن نیز مانند ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است

درخواست ژاپن از ترکیه برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

ژاپن از ترکیه خواسته است تا در میان اختلافات ایران و آمریکا میانجی‌گری کند.
درخواست ژاپن از ترکیه برای میانجیگری میان ایران و آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه که به چین سفر کرده، در میان خبرنگاران اعلام کرد که نخست وزیر ژاپن در دیدار اخیر با او درخواست‌هایی را درباره ایران مطرح کرده است.

به گزارش دیلی صباح، اردوغان با تاکید بر این نکته که ژاپن نیز مانند ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است، گفت: «زمانی که با آبه صحبت می‌کردیم، او از من پرسید که آیا می‌توانیم در این پرونده (اختلاف ایران و آمریکا) با هم کار کنیم؟ من پاسخ دادم: چراکه نه؟»

به گفته اردوغان هم ترکیه و هم ژاپن برای میانجیگری میان واشنگتن و تهران آمادگی دارند و هیچکس در جهان به دنبال درگیر شدن در یک بحران نیست، بلکه تلاش‌ها برای میانجیگری میان دو کشور باید به نتایجی ملموس منجر شود.

درخواست از رئیس جمهور ترکیه برای میانجی‌گری در روابط ایران و آمریکا تنها چند هفته پس از سفر «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن به تهران صورت گرفته که آن سفر نیز با هدف میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن عنوان شد، هرچند که تهران این میانجی‌گری را رد کرد.

ترامپ تا کنون در نوبت‌های متعددی مدعی علاقه برای مذاکره و گفتگو با ایران شده و همزمان نیز مجموعه‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات را علیه ایران بکار بسته است.

در مقابل ایران نیز هرگونه درخواست آمریکا برای مذاکره را به دلیل نقض تعهدات پیشین این کشور بویژه در موضوع برجام و همچنین سیاست‌های خصمانه کاخ سفید رد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین