کد خبر: ۵۹۷۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

معدوم‌سازی ۶ هزار قلیان در اهواز

6 هزار قلیان در اهواز معدوم سازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در مراسم معدوم سازی 6 هزار قلیان ک در پارک ساحلی کیانپارس برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم نمادین بیانگر عزم مدیریت خوزستان، شهرداری، بهداشت و دستگاه های قضایی برای برچیدن یکی از مظاهر بی اخلاقی در جامعه است. 

علیرضا عالی پور افزود: جمع آوری 6 هزار قلیان نتیجه حدود چهار ماه کار سخت و پیچیده با کمک و حمایت های مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بود و تلاش شد با کمترین درگیری، تنش و حتی گاهی با وساطت این قلیانها جمع آوری شوند.

وی در خصوص ریشه های معضل قلیان در اهواز بیان کرد: در 10 تا 15 سال گذشته جاده ها و پارک های ساحلی ایجاد شده اند و اکنون حدود 500 هکتار در اطراف کارون فضای سبز وجود دارد؛ این فضا محدوده ای کاملا باز و غیرمحصور است که این خود بستری را برای این اعمال ناهنجار پدید می آورد. هرکسی در این فضا مرتکب جرمی از قبیل عرضه و استفاده غیرمجاز دخانیات شود، طبق قوانین متعدد از قبیل قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات باید با آن به عنوان جرم مشهود برخورد کرد.

معدوم‌سازی ۶ هزار قلیان در اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز به مضرات قلیان اشاره کرد و گفت: تاکیدات و هشدارهای متعددی از جانب مسئولین درمانی و بهداشتی در خصوص فراگیری معضل قلیان اعلام شده است. گاهی معضلی در میان قشری رواج می یابد که ویژه آن قشر است اما گاهی معضلی فراگیر می شود که این موضوع بسیار خطرناکتر است. متاسفانه معضل قلیان به صورت نرم و آهسته در حال نهادینه شدن در بین کلیه اقشار جامعه است.

وی تاکید کرد: برخلاف باور عمومی، مصرف قلیان بسیار بدتر از سیگار است. قباحت اجتماعی، وجود مواد مخدر روانگردان در توتون ها و تنباکوها و عوارض خطرناک برای سلامتی تنها بخشی از معضلات قلیان است و نباید خوشحال باشیم که فرزندمان به جای سیگار، قلیان استعمال می کنند.

عالیپور گفت: امیدواریم با عزم موجود و با همکاری شهروندان بتوانیم شهری پاک و عاری از مظاهر بی اخلاقی داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین