کد خبر: ۵۹۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵

۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تخصیص یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان در سالجاری اختصاص یافته و این طرح آماده اجراست.
آفتاب‌‌نیوز :

طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقا شایستگی حرفه‌ای معلمان اجرا می‌شود،

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه افزود: همچنین برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز پنج هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری مصوب و اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۲ هزار میلیارد تومان هم برای افزایش حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته شد که در حال اجرا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمینه جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی گفت: سازمان امور اداری و استخدامی مسئولیت این کار را برعهده دارد و با توجه به اینکه به تناسب بازنشستگی کارکنان دولت، می‌توان تا یک سوم آمار بازنشستگان نیرو جایگزین کرد، این سازمان در حال بررسی است تا این کار نیز به انجام برسد.

وی هدف از سفر به استان یزد را بررسی طرح‌های عمرانی نیمه تمام این استان بیان کرد و اظهار داشت: در بخش توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، در استان طرح‌های نیمه تمامی وجود دارد که با تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

نوبخت همچنین از بازدید از سد بزرگ خوانسار شهرستان خاتم که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در روز جمعه خبرداد و تصریح کرد: تصمیم برای این است از محل اعتبارات عمرانی طرح‌های نیمه تمام، این طرح تأمین اعتبار و تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان یزد، ۹۷۰ میلیارد تومان تعهد مالی برای طرح‌های عمرانی شده بود که در این زمینه بیش از یکهزار میلیارد تومان پرداخت شده اما با توجه به اینکه هزینه برخی طرح‌ها به بیش از رقمی مصوب افزایش یافته، برخی از این طرح ها هنوز به اتمام نرسیده که در این زمینه هم منابعی مالی در نظر گرفته شده تا بزودی تکمیل شوند.

سد خوانسار شهرستان خاتم در استان یزد با هدف مهار سیلابها برای تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی با ظرفیت ۲۴ میلیون متر مکعب از نوع خاکی با هسته رسی در حال ساخت است، مطالعات این سد از سال ۱۳۶۹ آغاز و عملیات اجرایی آن نیز از سال ۱۳۸۸ آغاز شد، برنامه زمانبندی اجرای این طرح ۵۴ ماهه پیش بینی شده بود که بدلیل تامین نشدن اعتبار هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصد به صورت نیمه فعال است.

نوبخت عصر امروز وارد استان یزد شد و شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد شرکت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین