کد خبر: ۵۹۸۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

سن مصرف قلیان کاهش یافته است/ مصرف در بین بانوان روند صعودی دارد

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه قانونی برای برخورد جدی با عرضه و مصرف قلیان نداریم، گفت: مصرف قلیان در بین بانوان رو به افزایش است ضمن اینکه سن مصرف به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگار شفقنا با غیرمجاز اعلام کردن عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی بیان داشت: با توجه به اینکه قانونی برای برخورد جدی با این امر وجود ندارد نیروی انتظامی به طور مقطعی با این آسیب اجتماعی برخورد می‌کند.

او اولویت اول ناجا در این زمینه را فرهنگ سازی ذکر و خاطرنشان کرد: احساس می‌شود این ناهنجاری به یک فرهنگ و هنجار تبدیل شده است.

معاون نیروی انتظامی استان قم تصریح کرد: در زمینه فرهنگ سازی و آموزش باید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت وارد عمل شوند، نیروی انتظامی هم در قالب تیم‌هایی که تشکیل می‌دهند با آن‌ها همکاری لازم را دارد.

قلیان زمینه ساز آسیب‌های خطرناک اجتماعی در خانواده

او بیان داشت: متاسفانه قبح مصرف قلیان در خانواده‌ها از بین رفته و این ناهنجاری به یک هنجار و فرهنگ تبدیل شده و مصرف قلیان که به مراتب خطرناک‌تر از دود سیگار است در بین بانوان هم بیشتر شده است.

حاجی زاده تاکید کرد: متاسفانه سن مصرف قلیان کاهش یافته و مهم‎تر این که مصرف قلیان در بین خانم‌ها روند صعودی دارد.

به گفته او، در ابتدا برای برخورد با این آسیب اجتماعی باید خود خانواده‌ها هم همکاری کنند چرا که کشیدن قلیان در اماکن عمومی به ویژه بوستان‌ها تجاوز به حریم تنفسی دیگران به شمار می‎رود و هم به جان خود و هم سلامت دیگران آسیب می‌رسانند.

معاون نیروی انتظامی ماعی استان قم در پاسخ به سئوال خبرنگار شفقنا در زمینه نبود برخورد جدی با هنجارشکنان در بوستان‎ها اظهار داشت: برخورد نیروی انتظامی با مصرف قلیان در بوستان‎ها از نوع ارشادی است و در برخوردهای شدیدتر نیاز به دستور قضایی داریم.

او ادامه داد: در زمینه عرضه قلیان در در اماکن عمومی قانون خاصی وجود ندارد ولی اگر در مکان‎هایی جوانانی باشند که در دورهمی‌های خود ناهنجاری‌هایی داشته باشند برخورد می‌کنیم.

 

برخورد جدی نیروی انتظامی با طرح تابستانی

حاجی زاده گفت: با شروع فصل تابستان و اجرای طرح تابستانی در قالب اکیپ‌هایی با همکاری دادستانی، معاونت بهداشت، اصناف و نیروی انتظامی ورود بیشتری خواهیم داشت و تلاش می کنیم اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان‌های به مکان‌های امن و سالمی برای استفاده خانواده‌ها تبدیل شود.

او عنوان داشت: در بحث گذران اوقات فراغت معضل داریم زیرا خانواده‌ها دورهمی‎های خود را با مصرف قلیان می‌گذارند و این خطری برای امنیت و سلامت دیگران است باید به نیازهای امنیتی شهروندان پاسخ داده و با هنجارشکنان برخورد کنیم نیروی انتظامی در بوستان‌ها به طور مقطعی گشت زنی کرده و اگر موردی مشاهده شد خانواده‌ها می توانند با ۱۱۰ تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین