کد خبر: ۵۹۸۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

دیدار ناگهانی ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی میان دو کره از پیش برنامه‌ریزی شده بود

دو منبع دیپلماتیک اعلام کردند که دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی از پیش برنامه‌ریزی شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، روزنامه ژاپنی «آساهی» به نقل از دو منبع دیپلماتیک در کره‌شمالی و آمریکا گزارش داد که میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، در تاریخ ۳۰ ژوئن از پیش از سوی دو طرف برنامه‌ریزی شده بود.

ترامپ در نامه‌ای که در ماه گذشته میلادی به رهبر کره شمالی فرستاد پیشنهاد این دیدار را داده بود. این نامه را یک مقام ارشد آمریکایی به مقام‌های پیونگ‌یانگ تحویل داد.

در این گزارش آمده است که طرف کره‌شمالی توافق کرد که اگر بنا بود دیدار صورت گیرد با «نشانه»ای موافقت خود را اعلام کند.

«سارا سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در بیانیه‌ای زمان ارسال این نامه را تایید کرد. در آن زمان، رسانه‌های کره‌شمالی گزارش داده بودند که ترامپ نامه‌ای به کیم نوشته و رهبر کره‌شمالی این نامه را دارای «محتوایی بی‌نظیر» خوانده بود.

ترامپ، یک روز پیش از سفر به ژاپن برای شرکت در نشست گروه ۲۰، در پیامی توئیتری از تمایل خود به دیدار با کیم خبر داده بود. یک دیپلمات کره‌شمالی نیز چند ساعت بعد این پیشنهاد را «بسیار جالب‌توجه» خوانده بود. به گزارش آساهی، این همان نشانه‌ای بود که کره‌شمالی برای اعلام موافقت خود با این دیدار فرستاد. این نشانه دال بر آن بود که آمریکا می‌تواند آماده‌سازی‌ها برای این دیدار را آغاز کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین