کد خبر: ۵۹۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
محمد حسین فرحبخش:

ارزان فروختن خودسرانه بلیت‌های سینما به یک اپیدمی تبدیل شده بود / نیم‌بها بودن سینماها در روزهای سه‌شنبه غیر قابل حذف است!

حسین فرحبخش عدم جلوگیری از ارزان فروختن بلیت‌ سینماها به صورت خودسر را منجر به همه‌گیرتر شدن این مسأله دانست و تأکید کرد که ارزان فروختن خودسرانه بلیت‌های سینما به یک اپیدمی تبدیل شده بود.
ارزان فروختن خودسرانه بلیت‌های سینما به یک اپیدمی تبدیل شده بود / نیم‌بها بودن سینماها در روزهای سه‌شنبه غیر قابل حذف است!
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین فرحبخش تهیه‌کننده و کارگردان سینما  اظهار داشت: قرار بر این است که دو سانس اول همه سینماهای کشور نیم‌بها باشد و نیم‌بها بودن بلیت‌ها در روزهای سه‌شنبه در جای خود باقی بماند. قیمت بلیت سینما در ایران به قدری نیست که بتوان آن را نیم‌بها کرد و فکر می‌کنم امروز قیمت به قدری بالا نیست که مردم توان خرید بلیت نداشته باشند.

فرحبخش خاطرنشان کرد: اگر بلیت‌های سینما در روزهای دیگر مثل روزهای سه‌شنبه نیم‌بها شود ضربه بزرگی به سینمای ایران وارد خواهد شد و این مسأله که برخی سینماها به صورت خودسرانه بلیت‌ها را نیم‌بها و حتی یک سوم بها کرده بودند بدون توجه شورای صنفی نمایش و تصمیم‌گیری به موقع ممکن بود آسیبی جدی به سینما وارد کند. من به شخصه شاهد بودم برخی سینماها در برخی شهرستان‌ها بلیت‌ها را به یک سوم قیمت می‌فروختند و این قطعاً منجر به داشتن مخاطبان بیشتر برای آن سینما می‌شد اما به طور کلی دیگر سینماها متضرر خواهند شد و این به ضرر سینمای ایران است.

وی افزود: بدون تصمیم‌گیری شورای عالی اکران پایین آوردن خودسرانه قیمت بلیت‌ها همانطور که دیدیم به یک اپیدمی تبدیل می‌شد و ناگهان متوجه می‌شدیم که بدون اعلام رسمی بلیت سینماها با قیمتی نامشخص در حال فروش است. قطعاً نیم‌بها بودن بلیت‌ها باید به روشی قانونمند صورت بگیرد و طبق تصمیم جدیدی که گرفته شده بلیت‌ها در دو سانس اول سینماها نیم‌بها خواهد بود و از طرفی روزهای سه‌شنبه نیز بلیت سینماها نیم‌بها به فروش می‌رسد.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: نیم‌بها بودن بلیت‌ها در روزهای سه‌شنبه برای مردم مسأله‌ای است که جا افتاده و اگر این مسأله کنار برود نیز سینماها ضرر خواهند کرد. مطمئناً بلیت نیم‌بها در روزهای سه‌شنبه برای مردمی که شاید توان خرید بالایی ندارند بتواند شرایطی ایجاد کند که به سینما بروند. در شرایطی که مدیریت و نظارتی بر فروش بلیت‌های سینما نبود مطمئناً 10 درصد سینماها با فروش بلیت‌های ارزان به سود می‌رسیدند اما قطعاً ادامه این روند به ضرر 90 درصد سینماها بود همانطور که امروز نیز نیم‌بها بودن بلیت‌ در روزهای سه‌شنبه شاید به ضرر 10 درصد سینماها باشد اما از آنجا که برای باقی سینماها مفید است قطعاً می‌تواند به عنوان اتفاقی مثبت ادامه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین