کد خبر: ۵۹۸۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

وجود ۴ گسل موازی در مسجدسلیمان

در پی زلزله ۵.۷ ریشتری امروز، چهار زمین‌لرزه دیگر نیز مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند.
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را در ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ امروز (دوشنبه ۱۷ تیرماه) ثبت کرده است.

همچنین ساعت ۱۱:۴۸:۲۵ امروز زلزله ۳.۹ ریشتری مسجدسلیمان را لرزاند. این زمین‌لرزه که در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۷۷۵ درجه عرض شمالی و ۴۹.۵۳۲ درجه طول شرقی ثبت شده است.

در ادامه ساعت ۱۱:۴۹:۰۳ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۸۹۷ درجه عرض شمالی و ۴۹.۴۹۸ درجه طول شرقی ثبت شده است.

همچنین ساعت ۱۱:۵۶:۲۰ امروز زلزله ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۹۲۴ درجه عرض شمالی و ۴۹.۴۲۵ درجه طول شرقی ثبت شده است.

ساعت ۱۲:۰۶:۰۵ امروز زلزله ۳.۷ ریشتری در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۹۴۲ درجه عرض شمالی و ۴۹.۵۰۷ درجه طول شرقی ثبت شده است.

بر اساس برآوردهای اولیه، کانون این زمین‌لرزه در منطقه کم جمعیت بوده است؛ به دلیل عبور چهار گسل موازی، این منطقه از نظر تکنوتیکی بسیار لرزه‌خیز است. بنا بر اعلام مرکز زمین لرزه در شهر مسجد سلیمان است و شهرهای هم جوار آن نظیر اهواز، ایذه و باغملک نیز تحت تأثیر این زلزله قرار گرفته و لرزیده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین