کد خبر: ۵۹۸۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
رئیس دانشگاه خبر داد

لغو دوره دکتری دانشجوی متخلف دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از لغو مدرک تحصیلی یک دانشجوی دوره دکتری این دانشگاه به دلیل تخلف علمی خبر داد.
لغو دوره دکتری دانشجوی متخلف دانشگاه تهران
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمود نیلی احمد آبادی ضمن بیان این مطلب با اشاره به تشکیل کمیته اخلاق در پژوهش در دانشگاه تهران، اظهار کرد: این دانشگاه قبل از اعلام آیین‌نامه پیشگیری از تخلفات پژوهشی از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، کمیته‌ای تحت عنوان "اخلاق در پژوهش" را در دانشگاه تشکیل داد تا موضوعات تخلفات علمی و اخلاق در پژوهش دانشجویان و اعضای هیات علمی بطور جدی در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران با متخلفان علمی و پژوهشی بطور قاطع برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده به کمیته اخلاق در پژوهش و بررسی‌های صورت گرفته با یکی از دانشجویان به دلیل تخلف علمی برخورد صورت گرفت و مدرک تحصیلی این دانشجو باطل شد.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشجوی متخلف از دانشجویان دوره دکتری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران بود که اخیراً یعنی حدود ۶ ماه پیش پرونده تخلف او بررسی و مدرک تحصیلی این دانشجو باطل شد.

دکتر نیلی تاکید کرد: این دانشجو برای پذیرش در امتحان ورودی دوره دکتری چندین مقاله به نام خود به دانشگاه ارائه کرده بود که این مقاله‌ها موجب پذیرش دانشجو در دوره مصاحبه عملی دکتری دانشگاه شد که در نهایت بعد از پذیرش و در طی تحصیل دانشجو مشخص شد که دانشجو در این مقاله‌ها تخلف علمی کرده است.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر دوره دکتری این دانشجوی متخلف که از دانشجویان پسر دانشگاه تهران بود، لغو شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین