کد خبر: ۵۹۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

روایت یک اصولگرا از برنامه‌ احمدی‌نژادی‌ها برای حضور در انتخابات مجلس/پای آقازاده‌ها به لیست اصلاح‌طلبان باز می‌شود؟

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: پایین بودن مشارکت در انتخابات به نفع هیچ کدام از جریان‌های سیاسی نخواهد بود.
روایت یک اصولگرا از برنامه‌ احمدی‌نژادی‌ها برای حضور در انتخابات مجلس/پای آقازاده‌ها به لیست اصلاح‌طلبان باز می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به بیانیه اخیر قالیباف در دعوت از جوانان برای حضور در انتخابات و اینکه آیا این اقدامات مغایرتی با عملکرد شورای وحدت اصولگرایان ندارد با بیان اینکه خود آقای قالیباف در شورای وحدت حضور دارد، گفت: بیانه قالیباف مغایرتی با شورای وحدت اصول‌گرایان نداشته و در راستای برنامه‌های آن است.

وی افزود: جامعه مدرسین گفته حضوری در مسائل انتخاباتی نخواهد داشت اما جامعه روحانیت مبارز حضور دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره برنامه و آرایش اصول‌گرایان در انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: گفتمان‌های مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است اما هنوز به یک جمع‌بندی واحد نرسیده‌ایم که کدام گفتمان را متناسب و منطبق‌ با شرایط روز، نیازها و خواست‌های مردم را انتخاب کنیم.

وی افزود: محوریت گفتمان‌ها مطالبات مردم و مشکلاتی فراروی نظام است که به نقش مجلس در رفع آنها باز می‌گردد.

ترقی درباره میزان اقبال و رای‌آوری لیست‌ها گفت: در شهرهای کوچک انتخابات به صورت لیستی نیست و باید به اقتضاهای هر منطقه توجه ‌کرد.

وی درباره شایعه حضور برخی از آقازاده‌ها در لیست‌های انتخاباتی اظهار داشت: اگر منظور شما جریان اصلاح‌طلبی است باید بگویم که سیاست‌های آنها کمی فراتر از این مسائل است و با توجه به شرایطی که از نظر رای آوری دارند پرداختن به این شیوه‌ها را نباید در پیش بگیرند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌بایست روش‌های دیگری را برای انتخابات آینده اتخاذ کنند، مدعی شد: به نظر می‌رسد می‌خواهند بیشتر روی خانم‌ها کار کنند و همچنین روی موضوعاتی که بتوانند دوقطبی بیشتری را در جامعه ایجاد کند، کار خواهند کرد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان بیشتر از شیوه‌های رقیب‌هراسی و اینکه جامعه را نسبت به رقیب دچار نگرانی کنند، برای موفقیت‌شان در انتخابات پیش رو بهره خواهند برد. به علاوه اینکه می‌خواهند در برخی از نقاط سرلیستی داشته باشند که دیگر اعضای لیست را به دنبال خود بکشاند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان اقبال اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده گفت: طبیعتاً اینگونه نیست که هیچ اقبالی به آنها وجود نداشته باشد، بالاخره یک تعدادی طرفدار دارند.

وی افزود: از طرفی شیوه‌های تبلیغاتی و کار انتخاباتی در سازمان رای مردم تاثیر می‌گذارد لذا همچنان فکر می‌کنم که اصلاح‌طلبان به عنوان یک رقیب جدی مورد توجه اصولگرایان هستند.

ترقی در واکنش به گفته برخی مبنی بر کاهش مشارکت در انتخابات مجلس و نفع جریان‌های سیاسی، گفت: پایین بودن مشارکت در انتخابات به نفع هیچ کدام از جریان‌های سیاسی نخواهد بود که حالا بخواهیم بگوییم ممکن است یک جریانی در این شرایط اقبال بیشترین برای برنده شدن داشته باشد.

وی افزود: اصل مشارکت یکی از اصول مورد توجه دموکراسی و انتخابات در کشور ما هست و باید همه احزاب و جریان‌ها برای حفظ و افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

ترقی ادامه داد: اجازه ندهیم عملکرد دولت و این ناکامی که ممکن است در پی آن پدید آید عاملی برای قهر کردن با صندوق باشد.

این اصولگرا گفت: صندوق مهمترین عامل در تعیین سرنوشت مردم است اما مردم باید دقت بیشتری در انتخاب خود داشته باشند. بهترین، اصلح‌ترین و کارآمدترین را انتخاب و مشارکت‌شان را موثر، مفید و کیفی کنند.

ترقی با بیان اینکه حزب مؤتلفه طبق روال معمول در جهت تحکیم و انسجام در سطح کشور تلاش می‌کند و برای رسیدن به مصداق‌های صالح و شایسته در حال کمک و رایزنی هستیم، درباره حضور جریان بهاری‌ها در انتخابت مجلس که منتسب به احمدی‌نژاد هستند، گفت: به نظر می‌رسد که جریان موسوم به بهاری‌ها نیز قصد حضور در صحنه رقابت را دارند اما اینکه با چه کسی و با چه گفتمانی حضور پیدا می‌کنند، هنوز خیلی ظهور و بروز پیدا نکرده است.

وی در مورد اقبال به جریان بهاری‌ها گفت: این موضوع به چند عامل بستگی دارد، نخست اینکه نامزدهای معرفی شده آنها چه کسانی باشند، دوم اینکه با چه گفتمانی در انتخابات حاضر شوند. با این همه این جریان یک کف رایی را در جامعه و طرفداران خود دارد اما طبیعتاً اقبال چندانی به آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین