کد خبر: ۵۹۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸

60 درصد تلفات جاده‌ای در 30 کیلومتری ورودی یا خروجی شهرها رخ می‌دهد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۶۰درصد کشته‌های سوانح جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم افتتاحیه پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که در پاسگاه پلیس راه آزادراه تهران قم برگزار شد، اظهار داشت: آرزوی یک دهه مردم تهران برای اینکه حد فاصل ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی تهران دارای پلیس راه مستقل باشد در دهه کرامت محقق شد.

وی با بیان اینکه این افتتاح می‌تواند در کاهش تصادفات و انضباط ترافیکی اثرگذار باشد، ادامه داد: در پایتخت به طور میانگین حدود یک میلیون ورود و خروج داریم که این عدد در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شاید به دو برابر هم برسد.

رئیس پلیس پایتخت با اعلام اینکه پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با ۶ پاسگاه و یک قرارگاه مرکزی در بخش‌های شمالی، شمال شرق، جنوب و جنوب‌غرب تهران کارش را آغاز خواهد کرد، افزود: با افتتاح این پلیس راه ایمنی عبور و مرور، ارائه خدمات مطلوب، گسترده و ترافیکی به کسانی که در طول روز قصد ورود یا خروج تهران را دارند و از همه مهم‌تر افزایش پیگیری و سرعت عمل هر چه بیشتر حوادث و تصادفات رانندگی که معضلی جدی بود، محقق خواهد شد.

سردار رحیمی با اشاره به مشکلات این بخش گفت: این حوزه استحفاظی در حوزه قضایی تهران بود ولی رسیدگی به سوانح و حوادث آن را پلیس‌راه البرز و یا تهران شرق و غرب انجام می‌دادند که نارضایتی و گلایه مردم را در پی داشت که با ایجاد این پلیس‌راه این مشکل برطرف شد.

وی با اعلام اینکه بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌ها و آزادراه‌های تهران تحت پوشش و کنترل این فرماندهی قرار می‌گیرد، بیان کرد: پلیس‌راه تهران قم، پلیس‌راه حسن‌آباد، پلیس‌راه لواسانات، پلیس‌راه محور امام رضا(ع)، پلیس‌راه کمربند جنوبی تهران و پلیس‌راه آزادراه تهران شمال ۶ پاسگاه این فرماندهی خواهند بود که بالغ بر ۱/۵ میلیون جمعیت اطراف از خدمات پلیس‌راه تهران بزرگ بهره می‌برند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه تا ۵ هزار اتوبوس از ناوگان مسافربری از پایانه‌های تهران تردد دارند، تصریح کرد: برای اینکه کنترل کاملی در زمینه تمام تحرکات، اقدامات و کارهای قانونی اتوبوس‌ها داشته باشیم باید کلنگ ایستگاه‌های ۴ گانه پلیس‌راه‌های تهران را بزنیم تا از مبدأ بر فعالیت آن‌ها نظارت داشته باشیم.

سردار رحیمی ۶۰درصد کشته‌ها را در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها برشمرد و ابراز داشت: با این افتتاح حدود ۷۳۵هزار خودرو روزانه تحت پوشش قرار می‌گیرند و امیدوارم با شکل‌گیری پلیس‌راه جدید تهران بزرگ نظم، انضباط و آرامش را در پایتخت ارتقاء دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین