کد خبر: ۵۹۹۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

معاریو: نتانیاهو احتمال اعلام ترامپ درباره پیمان دفاعی آمریکا-اسرائیل را بررسی می‌کند

روزنامه معاریو اسرائیل نوشت، نتانیاهو احتمال اعلام پیمان دفاعی میان آمریکا و اسرائیل توسط ترامپ را بررسی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ازای اعلام این پیمان به صورت محرمانه متعهد خواهد شد در خصوص طرح معامله قرن پاسخ مثبتی را داشته باشد. معاریو در ادامه نوشت، نتانیاهو به دنبال فریب دیگری است تا حامیانش را قانع کند به او در انتخابات پارلمانی آتی رای دهند.

این روزنامه اسرائیلی نوشت، ایده تشکیل پیمان دفاعی میان اسرائیل و آمریکا بارها در گذشته میان رهبران امنیتی و سیاسی دو طرف مورد بررسی قرار گرفته است و تقریباً هیچ دولت آمریکایی وجود ندارد که پیگیر رمز و راز این مساله پیچیده نبوده باشد؛ پیمانی که در آن امتیازات و خسارت‌های نه چندان کمی برای اسرائیل وجود دارد.

معاریو نوشت، در بیشتر مواقع در گذشته نهاد امنیتی در تشکیل پیمان دفاعی کامل میان این دو طرف محتاطانه عمل کرد و پیمانی از این دست موجب می‌شود اسرائیل در بخش هسته‌ای یک چتر دفاعی آمریکایی در اختیار داشته باشد اما با این پیمان آزادی عملش را از دست می‌دهد.

این روزنامه عبری‌زبان نوشت، در پیمان دفاعی دو طرف متعهد می‌شوند در همه فعالیت‌های جنگی از قبل با یکدیگر هماهنگ شوند؛ مساله‌ای که ممکن است بدون موافقت واشنگتن مانع از اجرای عملیات نظامی یا جنگی ناگهانی اسرائیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین