کد خبر: ۵۹۹۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

دستور عبدالمهدی برای آغاز تحقیقات فوری درباره حمله به محل اقامت رئیس دیوان اوقاف

نخست وزیر عراق با رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق تماس تلفنی برقرار و تأکید کرد که باید فورا در خصوص حمله به محل اقامت وی، تحقیقات آغاز شود.
آفتاب‌‌نیوز :

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دستور داد تا فورا درباره حمله افراد مسلح به محل اقامت رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق تحقیقات آغاز شود.

دفتر اطلاع‌رسانی عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالمهدی با «علاء الموسوی» رئیس دیوان اوقاف شیعه عراق تماس تلفنی داشته است.

شبکه خبری السومریه به نقل از این دفتر عبدالمهدی گزارش داد، وی در این تماس به الموسوی گفته است که سرویس‌های امنیتی هر کسی را که به خود اجازه داده که به حکومت و نهادها و شهروندان تعدی کند، تعقیب و بر اساس قانون مجازات خواهد کرد.

نخست وزیر عراق ضمن محکوم کردن حمله افراد مسلح به محل اقامت الموسوی، تأکید کرد که تجاوز به ساحت حکومت و نهادهای آن، یک رفتار غیر قابل پذیرش است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

وی ضمن دستور برای تحقیق فوری در خصوص این حادثه، از همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی خواست که از اقدامات امنیتی حمایت کنند که هدف از آن، اعمال قانون است.

نخست وزیر عراق همچنین از این گروه‌ها درخواست کرد که برای حمایت از حکومت و نهادهایش و همچنین شهروندان دست به دست هم بدهند.

یک گروه مسلح نقابدار عصر چهارشنبه هفته جاری به دار الضیافه عتبه حسینی –محل اقامت الموسوی- حمله کردند.

در این منطقه، علاوه بر الموسوی، شماری از مدیران این دیوان حضور داشته‌اند و افراد مسلح، به نگهبابان حمله و سلاح آنان را مصادره کردند و سپس خارج شدند.

یک منبع آگاه نیز پنجشنبه اعلام کرد که علاء الموسوی در جریان حمله روز چهارشنبه، بازداشت نشده است.

در واقع افراد مسلح قصد ربودن رئیس دیوان اوقاف را داشتند، ولی نتوانستند این کار را انجام دهند و این عملیات ربایش، شکست خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین