کد خبر: ۵۹۹۳۸۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران:

غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم و ملاحظه هیچ‌کسی را نخواهیم کرد/ اگر جنگ نبود، امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودیم

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر جنگ نبود امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودیم و این پهپاد رادار‌گریز و مدرن آمریکایی را نمی‌توانستیم سرنگون کنیم.
غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم و ملاحظه هیچ‌کسی را نخواهیم کرد/ اگر جنگ نبود، امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که شما را به پناه بردن به سنگر تقوا توصیه می‌کنم گفت: انسانی که مسافر است و سفر او سفر ابدیت است بداند قطعا این سفر معمولی نیست و سفری به سوی مرگ است و مرگ آغاز ابدیت و لقاء پروردگار است یعنی سفری که بازگشتی ندارد.

به گزارش آفتاب نیوز، وی ادامه داد: هدایت، انسان را برای سفر ابدی آماده می‌کند و آن چیزی که لازمه زندگی بعد از این عالم است در اختیار ما قرار می‌دهد. نعمت‌های خدا بی‌اندازه است و نعمت‌ها بی‌منت دراختیار ما قرار داده شده، اما دو نعمتی که در قرآن به آن توجه شده یکی نعمت رسالت است که یعنی خدا بعثت پیامبر و مشعل‌داری و راهبری پیامبر را بر مومنین منت داده است و این منت مخصوص مومنین است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: تقوا آخرین سنگر انسان است. چرا ما حواسمان نیست؛ ما به این دنیا آمده‌ایم تا آخرت‌مان را آباد کنیم و فرصت ما بسیار اندک است. بهترین توشه این است که حواسمان به خودمان باشد؛ به شایعات دامن نزنیم و دلی را آتش نزنیم. چرا در خانه به یکدیگر می‌پرید و همدیگر را تحمل نمی‌کنید؟ مگر مهربانی و گذشت چه ضرری دارد؟ چه زمانی ما از این‌ها ضرر کردیم؟

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: مسائل امروز کشور مسئله نقض عهد آمریکا است و رسوایی او در میان همه کسانی که قانون بشریت را قبول کردند و می‌دانند این قوانین امنیت بین‌المللی را تثبیت می‌کند. آمریکا با اینکه برجام از اول نافرجام بود و متوازن نبود و همچنین خسارت‌بار بود، اما با این حال آن‌ را نقض کرد.

صدیقی با اشاره به اینکه قبل از نقض برجام توسط ترامپ در زمان اوباما هم آمریکایی‌ها تحریم‌ها را تشدید کردند و به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: مقام معظم رهبری، این علمدار عزت و شرف بین‌المللی در مورد این موضوع گفتند که اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آتش می‌زنیم. حالا با گذشت یک سال از آن اروپایی‌ها هم نه تنها به تعهدات عمل نکردند بلکه تابع آمریکا شدند؛ معنی ندارد که قرارداد چند جانبه باشد و همه کنار بکشند و یکی بگوید ما هنوز هم باقی هستیم، این چه چیزی است؟ این اقتدار است؟ این حکمت است؟

وی تاکید کرد: حالا آن دو ماهی که فرصت داده شده بود هم پایان پذیرفته است و به فضل الهی امروز مسئولان کشور متفق‌القول هستند که تعهدات برجامی را کاهش بدهند و این کاهش هم البته در چارچوب برجام طبق ماده ۲۶ و ۳۶ است که اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده است که در تعهدات خودش تجدیدنظر کند. اولین گامی که در اینجا به حمدالله متفق هستیم، مسئله غنی‌سازی ایران اسلامی است که با عنایت حق و با پشتوانه مردم، غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرند و هر مقدار که لازم داریم این کار را انجام دهیم و ما ملاحظه‌ هیچ کسی را نخواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه حوادث و مصیبت‌هایی برای بشر پیش می‌آید، اما انسان‌های استوار سوءاستفاده نکرده و هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کنند، گفت: اگر جنگ نبود شما امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودید و این پهپاد رادار گریز و مدرن آمریکایی را نمی‌توانستید سرنگون کنید. در این جنگ اقتصادی هم باید مسئولان همانطور که در جنگ نظامی به جوانان میدان دادند و به کسانی که دل به ولایت دادند و همین‌هایی که با این اعتقاد موشک، هواپیما و پهپاد ساختند، داعش را از بین بردند و امنیت کشورهای دیگر را علاوه بر کشور خود تأمین کردند، مجال و فرصتی بدهند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی باید مانند جنگ نظامی رفتار کرد، گفت: اگر اینطور شود این جوانان عرصه اقتصادی را در موقعیتی قرار می‌دهند که برای همیشه ملت ما پیروز و دشمنان ما سرافکنده خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی و اعتماد به سرمایه‌های داخلی تاکید دارند، گفت: ما امروز خبرهایی دریافت کردیم که در برخی مناصب مهم اقتصادی، بعضی جوانان مجرب، کارآزموده و انقلابی استقرار پیدا کرده‌اند که امیدواریم اینطور باشد. البته تنها انتصاب اکتفا نمی‌کند. اگر جوانی مؤمن و انقلابی بود و خواست مطالب آنجا را شفاف در اختیار مردم قرار دهد، باید از آن جوان حمایت شود.

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایران توسط نیروی دریایی بریتانیا، گفت:خدا دشمنان ما را بی‌عقل قرار داده است، آدم عاقل که با حق در نمی‌افتند. آنها دیدند که بعد از فاصله نه چندان دوری از حادثه اهواز، موشک‌های ما کنار اردوگاه آمریکا چه اقتداری را نشان داد. شما مردم عزیز به حق توقع دارید و من این اطمینان را می‌توانم بدهم که انگلیسی‌ها از بازوان پرتوان قدرتمند نظام ما به همین زودی سیلی بخورد که برای همیشه پشیمان باشند.

وی با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد بیان کرد: کشف حجاب رضاشاهی توسط انگلیسی‌ها انجام گرفت. رضاخان عمامه‌ها را به دستور انگلیس هم برداشت؛ در تحکیم خانواده حجاب نقش اولی دارد که رضاخان خواست با سرنیزه این حجاب را بردارد. من مردم را مومن و بانوان کشور را علاقه‌مند به حضرت زهرا (س) و قرآن می‌دانم. اکثریت قریب به اتفاق بانوانی که حجاب مناسبی ندارند، اسلام را قبول دارند، اما در فضایی قرار می‌گیرند که حالت لجاجت به خود می‌گیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: من به همه بانوان عرض می‌کنم که حجاب مظهر هویت مستقل زن است. زن باید به زن بودن خود ببالد و مباهات کند. پوشش و حجاب، نماد شرف، اقتدار و عزت است. زنی که در دیده هر هرزه‌ای قرار می‌گیرد در کانون خانواده نمی‌تواند گرم باشد و دیگران او را اذیت می‌کنند. گاهی در فرودگاه‌ها و هواپیما خانم‌هایی را مشاهده می‌کنم که شاید حجاب آنچنانی نداشته باشند اما هنگامی که التماس دعا و نذر می‌کنند مبینم که اکثریت قریب به اتفاق اسلام را قبول دارند، اما بعضی‌ها در اثر عدم توجه حالت لجاجت به خود می‌گیرند.

وی در ادامه درباره وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: مردم از چند چیز رنج می‌برند. یکی تبعیض و تفاوت است. مشکلات ارزی، شکاف طبقاتی را تشدید کرده است. جوان‌ها از بیکاری رنج می‌برند. این‌ها نتیجه تحریم بیگانه نیست، سوءمدیریت و خودتحریمی است. مسئولان باید در متن مردم باشند و این‌ها را ببینند. اقتصاد خون است و باید در همه رگ‌ها جریان داشته باشد.

خظیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: پایین‌شهری و بالاشهری نباید داشته باشیم. رهبری در سال ۹۵ به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کردند که نقدینگی‌ها به تولید هدایت شود. اکنون تولید غذا در برابر کار‌های خدماتی چه سهمی دارد. سهم تولید غذایی پایین‌تر از ۱۰ درصد و آن یکی اندازه بودجه کشور است. مساله تبعیض، فساد و گرانی را مسئولان باید برای همیشه حل کنند. باید به جوانان فرصت داد و آنها را وارد صحنه کرد.

وی با اشاره به ایام حج بیان کرد: حجاج ایرانی سفرایی هستند که در اجرای توصیه‌های رهبری باید با نهایت دقت برای ایران اسلامی زینت باشند و انقلاب را در عمل خودشان زیبا جلوه بدهند و حکومت الهی را در عمل خودشان متجلی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
11
20 درصد رو کجا میخوایم ببریم؟
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
2
1
جناب صدیقی ما شما را از دادگستری تهران می شناسیم بسیار انسان رئوف و مهربان بودید الان مردم بخاطر تحریم به فقر و فلاکت افتاده اند لطفا به جنوب شهر تهران و شهرهای اطراف تهران ب تشریف ببرید و بعد از صحبت با مردم نظر بدهید شما انسان خوب و عادل هستید
ایرانی
|
United States of America
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
4
اجازه بدین دولت تصمیم گیری کند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
7
از ایشان بپرسید اورانیوم به چه دردی میخورد جای مصرفش کجاست
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
4
0
جناب صدیقی انسان عادلی است و قضات تهران از زمان تصدی ایشان خاطره خوبی دارند و دادگستری تهران خیلی سالم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
6
میشه بگین غنی سازی چیه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین