کد خبر: ۵۹۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

شناسایی 35 کارگاه بیت‌کوین در شهرری/ وجود 1200 واحد مسکونی و تجاری در حریم خطوط فشار قوی

مدیر اداره برق شهرستان ری از شناسایی 35 کارگاه بیت کوین در شهرستان ری خبر داد و گفت: وجود 1200 واحد مسکونی و تجاری در حریم خطوط فشار قوی از مشکلات مهم و عمده اداره برق شهرستان ری است که وزارت نیرو، شهرداری و شرکت برق منطقه‌ای استان تهران در این زمینه وظیفه دارند و باید پاسخگو باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

داود رحیمی مدیر اداره برق شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرستان ری دارای بیش از 320 هزار مشترک برق است که سهم ری با بیش از 200 هزار مشترک از بقیه بیشتر بوده و شهر کهریزک و بخش خاوران به ترتیب بیش از 81 و 38 مشترک را دارا هستند.

وی بالغ بر 50 درصد مشترکان را خانگی عنوان کرد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ری سهم 14 درصدی مشترکان استان تهران را بر عهده دارد.

مدیر اداره برق شهرستان ری از کلنگ‌زنی و افتتاح 18 پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در شهرری، خاوران و کهریزک با اعتباری بالغ بر 16858 میلیون ریال انجام خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اجرای 7 طرح جهادی در سال 97 تصریح کرد: در این طرح‌ها شبکه‌های هوایی فرسوده، فشار ضعیف و فشار متوسط با کابل خودنگهدار و سیم روکش دار با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال اجرا شد و در صورت رسیدن به موقع تجهیزات لازم تا پایان مهرماه 7 طرح دیگر در مناطق مختلف انجام می‌شود.

وی با بیان شناسایی 35 کارگاه بیت کوین در شهرستان ری اضافه کرد: این کارگاه‌های تولید ارز دیجیتال عمدتاً در بخش کهریزک قرار داشت و از برق صنایع کشاورزی استفاده می‌کردند که به نرخ تجاری حدود 17 میلیارد ریال در این زمینه به حساب دولت واریز شد و گزارش تخلف آن‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر اداره برق شهرستان ری از تلفات انرژی برق با دستکاری کنتورها گفت و یادآور شد: سهم شهرستان ری در این موضوع کمتر از 10 درصد بوده که این رقم نسبت به عدد 14 درصدی استان تهران قابل قبول است.

رحیمی با اشاره به افزایش سرقت شبکه‌های مسی در اسفندماه عنوان کرد: عملیات تبدیل سیم‌های مسی فرسوده به کابل خودنگهدار در شهرستان ری حدود 8 کیلومتر سال قبل انجام شد که با تبدیل تمامی شبکه های سیمی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار امکان استفاده غیرمجاز از برق و سرقت به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق چندسالی است که از شب به روز منتقل شده و دلیل آن را ورود سیستم‌های سرمایشی گازی و غیر استاندارد به خصوص در ادارات برشمرد.

مدیر اداره برق شهرستان ری به آغاز چند ماهه فعالیت اپلیکیشن خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق استان تهران خبر داد و گفت: شهروندان از طریق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه نرم افزار اندروید کافه بازار می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود و از 23 خدمت بهره‌مند شوند و عملا دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

رحیمی با یادآوری حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهرماه اضافه کرد: یکی از کارکردهای مهم این اپلیکیشن مشاهده آخرین قبض است و مدیریت میزان مصرف و اطلاع رسانی لازم در صنعت برق از دیگر کارکردهای مهم این نرم افزار است.

وی با اعلام اینکه حذف قبوض کاغذی صرفه جویی ۱۰ میلیارد تومانی به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مشترکین باید شناسه قبض خود را با ستاره ۱ به سر شماره 500040121 ارسال و قبض خود را با پیامک دریافت کنند و مشترکینی که مستأجر هستند و یا محل زندگی خود را تغییر می‌دهند با ارسال ستاره ۲ قبض محل قبلی را حذف و دوباره با ارسال شناسه قبض محل جدید با ستاره ۱ به همین سرشماره قبض محل جدید را به صورت پیامکی دریافت کنند.

مدیر اداره برق شهرستان ری انباشت بدهی بهای انرژی مصرفی ادارات و نیز وجود 1200 واحد مسکونی و تجاری در حریم خطوط فشار قوی را از مشکلات مهم و عمده اداره برق شهرستان ری اعلام کرد که وزارت نیرو، شهرداری و شرکت برق منطقه‌ای استان در این زمینه وظیفه دارند و باید پاسخگو باشند.

رحیمی در پایان به هزینه سنگین انسانی تأمین شبکه توزیع برق علاوه بر هزینه بالای تولید برق ابراز داشت: کارمندان اداره برق شهرستان ری با حداقل امکانات با جان و دل مشغول خدمت رسانی به شهروندان عزیز هستند و حداقل هر شش ماه یکبار این شغل پر خطر حادثه‌ای برای همکاران پر تلاش ما در پی دارد ولی به رغم همه کاستی‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین