کد خبر: ۵۹۹۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

واکنش موسوی به اظهارات پمپئو درباره سفر ظریف

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره محدودیت «محمدجواد ظریف» در جریان سفر به نیویورک، گفت: پمپئو اعتراف کرد که نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری وزیر امور خارجه بر افکار عمومی آمریکا و جهان است.
واکنش موسوی به اظهارات پمپئو درباره سفر ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

«سیدعباس موسوی» شامگاه یکشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام محدودیت برای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر کاری به نیویورک، افزود: همان طور که وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه شان اعتراف کرد ناراحتی آنها از تاثیر گذاری سفرهای کاری دکتر ظریف و حضور رسانه ای ایشان و اثری است که بر افکار عمومی آمریکا و جهان می گذارد.

وی ادامه داد: قطعاً اعمال محدودیت حضور در برخی خیابان های نیویورک تاثیری در برنامه های کاری ایشان ندارد. دکتر ظریف معمولاً در مقر سازمان ملل متحد، نمایندگی دائم ایران و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در رفت و آمد هستند و همه دیدارها، مصاحبه ها و سخنرانی هایشان را در همین مکان ها انجام می دهند.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه (۱۴ ژوئیه) در گفت وگو با واشنگتن پست با بیان اینکه برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای سفر به نیویورک ویزا صادر کرده اند، گفت او برای فعالیت های خود به سازمان ملل خواهد آمد اما تحرکاتش به شدت کاهش خواهد یافت.

به گفته پمپئو ظریف تنها می تواند بین مقر سازمان ملل متحد و شش چهارراه نزدیک محل اقامت سفیر ایران تردد داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا دلیل این اقدام را اینگونه برشمرده است که دیپلمات های آمریکایی در تهران تردد ندارند از این رو ما دلیلی نمی بینیم که دیپلمات های ایرانی در اطراف شهر نیویورک آزادانه تردد داشته باشند.
پمپئو که به طور مشخص نشان داده است از گفت وگوهای ظریف با رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی واهمه دارند، مدعی شده است ظریف وزیر امور خارجه از آزادی های ایالات متحده برای آمدن به این کشور استفاده می کند و تبلیغات بدخواهانه را گسترش می دهد.
وی، ظریف را شخصی معرفی کرده است که از آنچه رژیم نامیده است در زندانی کردن مخالفان حمایت می کند، با زنان رفتار زننده ای دارند.

پمپئو همچنین وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران را حامی استبداد و سرکوبگر آزادی بیان دانسته است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است و تاکید دارد که تمام ملاقات ها و دیدارهای دوجانبه در چارچوب برنامه های سازمان ملل متحد طراحی شده است.
آمریکا و سازمان ملل متحد توافقنامه ای دارند که به موجب آن باید برای دیپلمات های خارجی شرایط حضور در نیویورک فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین