کد خبر: ۵۹۹۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
در صورت وقوع جنگ علیه ایران، هیچ طرفی امنیت نخواهد داشت

هشدار ظریف به آمریکا و متحدانش+فیلم

سازمان ملل از محدودیت‌هایی که آمریکا برای سفر وزیر امور خارجه ایران به نیویورک تعیین کرده، ابراز نگرانی کرده است. در این بین، ظریف در گفت‌وگویی با شبکه خبری "سی‌بی‌اس" رویکرد آمریکا در منطقه را "بازی با آتش خوانده" است.
آفتاب‌‌نیوز :

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) از محدودیت‌هایی که دولت آمریکا برای تردد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تعیین کرده، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری آلمان (dpa) روز سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه با انتشار گزارشی از نیویورک به نگرانی‌های سازمان ملل از برقراری این محدودیت‌ها خبر داده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) به نیویورک سفر کرده است. محدودیت‌های تعیین شده از همان بدو ورود ظریف به نیویورک (یکشنبه ۱۴ ژوئیه) اجرایی شده است.

محدوده‌مجاز تردد

بر اساس اخباری که از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شده است، محمد جواد ظریف تنها از حق تردد در یک محدوده کوچک برخوردار است. به این ترتیب، او تنها می‌تواند در محدوده مقر سازمان ملل متحد، محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل و همچنین دفتر نمایندگی ایران در نیویورک تردد داشته باشد. رفت و آمد به فرودگاه جان اف‌کندی، تنها استثنایی است که در این محدودیت‌ها پیش‌بینی شده است.

مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که دلیلی برای رفت و آمد آزادانه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در اطراف نیویورک نمی‌بینند و هدف از سفر ظریف به این کشور را صرفا شرکت در نشست یاد شده می‌دانند.

فرهان حق گفته است که در این رابطه، سازمان ملل با مسئولان دولت آمریکا در تماس است. خبرگزاری آلمان از تشدید تنش بین ایران و آمریکا ظرف هفته‌های گذشته خبر داده است.

تکذیب احتمال دیدار

خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو مقامات دو کشور ایران و آمریکا اعلام نشده است.

این در حالی است که سفر ظریف به نیویورک، باعث شده بود که بسیاری از ناظران از احتمال تماس و گفت‌وگو مقامات دو کشور در حاشیه اجلاس اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل سخن بگویند.

پیش‌بینی می‌شد که ظریف در این دیدار زمینه‌های دیدار احتمالی مسئولان دو کشور را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، فراهم سازد.

ظریف به رغم محدودیت تردد در نیویورک، در جریان سفر خود به نیویورک با شماری از رسانه‌های بین‌الملل گفت‌وگو داشته است.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه از مصاحبه ظریف با شبکه خبری "سی‌بی‌اس" خبرداده است. ظریف در این مصاحبه سیاست آمریکا در منطقه را "بازی با آتش" خوانده است. این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز ظرف روزهای گذشته به مسئولان ایران هشدار داده بودند، مراقب رفتار خود باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مجیدبراتی جوزدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
باسلام،چطورباسازمان حقوق بشردرآمریکا تماس تلفنی ونامه نگاری وبرگه هارو فکس کنم،ممنون میشم اگه راهنمائی کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین