کد خبر: ۶۰۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

نماینده آلمان در اینستکس با سفیر ایران دیدار کرد

رئیس آلمانی اینستکس اعلام کرد که در دیدارش با سفیر ایران در برلین درباره سازوکار مالی اروپا و روابط اقتصادی دو جانبه رایزنی کرده است.
نماینده آلمان در اینستکس با سفیر ایران دیدار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

ماگوئل برگر رئیس آلمانی اینستکس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارش با محمود فرازنده سفیر ایران در برلین خبر داد.

وی در این پیام نوشت: در دیدار با محمود فرازنده سفیر ایران درباره اینستکس و روابط اقتصادی دو جانبه بحث و رایزنی کردیم.

پس از آنکه آمریکا سال گذشته توافق هسته‌ای را نقض کرد و به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد، اروپایی‌ها با راه‌اندازی یک سازوکار مالی ویژه با ایران در تلاشند تا علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران راه تجارت با تهران را به‌ویژه در حوزه تامین غذا و دارو حفظ کنند. اینستکس نام این ابزار مالی اروپاست.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تاکید بر اینکه ایران طی ۱۴ ماه گذشته پس از خروج آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید نیمه پر لیوان را در نظر بگیرد و سعی کند که بدون آمریکا، از طریق راه‌اندازی اینستکس و همکاری با چین و روسیه توافق هسته‌ای را حفظ کند.

موگرینی همچنین گفت: کشورهایی که در سازوکار ویژه اتحادیه اروپا با ایران موسوم به اینستکس شریکند، هم‌اکنون در حال بحث درباره این هستند که نفت نیز باید وارد این سازوکار ویژه شود یا نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین