کد خبر: ۶۰۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

هشدار عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انگلیس: منتظر پاسخ ایران به توقیف نفتکش باشید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به واسطه گری رئیس جمهور فرانسه برای پایان دادن به مشکلات آمریکا و ایران گفت: آمریکا هرچه در توان برای دشمنی داشت انجام داده و حالا نوبت تلافی ایران اسلامی است.
هشدار عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انگلیس: منتظر پاسخ ایران به توقیف نفتکش باشید
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین صفار هرندی در همایش بصیرتی شبکه ناظران شهرستان بویراحمد به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی نسبت به نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان کینه ورزی می‌کنند به گونه‌ای که برخی از دوستان آنان در داخل از در حقه بازی، باب دوستی را باز می‌کنند و خواهان حذف این نهاد می‌شوند.

وی عنوان کرد: شورای نگهبان ورودی نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهوری را در چهارچوب‌های شریعت و رفتارهای انقلابی بر عهده گرفته و جلو می‌رود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه غربی‌ها در رفتارهای انتخاباتی بسیار سخت‌گیر تر از شورای نگهبان ایران اسلامی ورود می‌کنند، ابراز کرد: در فرانسه باید 500 مقام گذشته و حال این کشور صحه بر صلاحیت اولیه فرد نامزد انتخاباتی بگذارند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان بدون شک در زمینه ورود افراد مسئله دار با نهایت حساسیت ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: برای جایگاه مجلس خبرگان رهبری فردی با هیبت ظاهری بسیار موجه ورود کرد که اگر شورای نگهبان هوشمندانه ورود نمی‌کرد همان هیبت کفایت می‌کرد در حالی تصاویری از این فرد به شورای نگهبان رسید که منکرترین رفتارها را در انگلیس انجام داده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم در ادامه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را مقدمه‌ای برای مسیر چند صدساله نوبت دوم دانست و افزود: حتی در قانون مشروطه پیش بینی شده بود که مصوبات نباید خارج از چهارچوب‌های شریعت اسلامی باشد.

صفارهرندی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز یک سلسله فتوحات را پیش روی ما قرار داده که با افتخار به انقلاب ایرانی و تبعیت از این مکتب و مرام سرمان را بلند کنیم و حاصل 4 دهه این افتخارات بزرگ بوده و دوره پیش روی ما بسیار نورانی‌تر است و در این 40 سال زیربناها را آماده کرده و از این به بعد می‌توانیم بناها را بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات چند وقت اخیر گویای این بوده که دشمن نمی‌تواند ایران اسلامی را دست کم بگیرد و خودشان به اشتباه خود اعتراف می‌کنند و معتقد بوده باید برای جمهوری اسلامی ایران یک حساب جداگانه باز کنند.

صفارهرندی با اشاره به واسطه گری رئیس جمهور فرانسه برای پایان دادن به مشکلات آمریکا و ایران گفت:رئیس جمهور فرانسه که تفاوتی با ترامپ ندارد و تنها ظاهرش متفاوت است،می‌گوید می‌خواهیم بین ایران اسلامی و ترامپ واسطه شده تا قضیه را حل کنیم ولی نظام مقتدرانه پاسخ داد که حرف این موضوع را نزنید، زیرا آمریکا هر کاری بود انجام داد و حالا که نوبت تلافی ما شده می‌گویید بیایید همین جا تمامش کنیم.

وی با تشریح جزئیات توقیف کشتی نفت کش ایرانی توسط انگلیس ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری، مسئولان نظامی و سیاسی ایران اسلامی گفته‌اند، انگلیس باید منتظر پاسخ ایران اسلامی باشد و اینکه بگویند ایران باید به صورت رسمی اعلام کند که این کشتی قصد رفتن به سوریه را نداشته است، پذیرفتنی نیست زیرا می‌خواهند به گونه‌ای وانمود کنند که باید آنها مشخص کنند کشتی‌های ایران باید به کجا بروند و البته امروز لحن انگلیسی‌ها یک مقدار ملایم‌تر شده است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه روح حاکم بر بیانیه گام دوم این بوده که هر چه داریم از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ناکامی‌ها در حوزه‌های مختلف به دلیل نبود نگاه انقلابی بوده زیرا ته دل برخی مسئولان به جایی رفت که دیگر انقلابی گری نیازی نیست.

وی بیان کرد: برای این نظام و مملکت جا افتاده روش انقلابی حتی دنیای خودمان را تامین می‌کند و نان و آب برای مردم دارد و در همین دولت با وجود نقدهای متفاوت به دلیل وجود نگاه انقلابی در برخی حوزه‌ها شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه دفاعی و بانک مرکزی در دوره مدیریت جدید کارهای خوبی به دلیل نگاه انقلابی و غیر لیبرالی انجام شده است، ادامه داد: قرار بوده با با همکاری کشور فرانسه پژوه 301 تولید کنیم که این کشور با بهانه تحریم‌های آمریکا از ادامه همکاری منصرف شدند ولی امروز با کمک نیروهای داخلی کار تولید این خودرو در حال انجام بوده که این موضوع حاصل نگاه انقلابی است.

صفارهرندی با اشاره به روند انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی افزود: این فرد نگرش انقلابی را قبول داشت و معتقد بود که ما به بن بست نرسیده‌ایم و می‌توانیم کار را ساماندهی کنیم و با وجود اینکه در این مدت تعداد تحریم‌ها بیشتر شد و حتی روز اعمال تحریم‌ها بازار ارز آرام‌تر و حتی کاهش نیز داشت و حاصل آن مدیریت انقلابی، نوسانات مختصری بوده که آن هم طبیعی است و ارز به 11900 تومان رسیده و نسبت به کمتر از یکسال پیش 3 هزار تومان کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین