کد خبر: ۶۰۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

بازتاب سفر «سؤال برانگیز» کاراته‌کای شیلیایی به ایران

کاراته‌کای ملی‌پوش شیلی که چندی پیش به ایران سفر کرده بود، کشورمان را دارای بهترین ورزشکاران این رشته در دنیا می‌داند.
بازتاب سفر «سؤال برانگیز» کاراته‌کای شیلیایی به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

 با نزدیک شدن بازی‌های « پان‌آمریکا» سال 2019 در کشور پرو، ورزشکارانی که قرار است در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند، اردوی‌‌های آماده‌سازی‌شان را در نقاط مختلف دنیا برگزار کردند. در این بین یک ورزشکار شیلیایی، ایران را به عنوان بهترین محل برای انجام تمرینات آماده‌سازی‌اش انتخاب کرد: رودریگو روخاس.

این کاراته‌کای 28 ساله که نزدیک به یک هفته دیگر مسابقات خود را در رقابت‌های پان‌آمه‌ریکا آغاز می‌کند، از 9 سالگی کارش در این رشته را آغاز کرد و افتخاراتی مانند قهرمانی لیگ جهانی سال 2017 ایرلند، قهرمانی رقابت‌های پان‌آمه‌ریکا در سال 2016،‌ مدال طلای بازی‌های آمریکای جنوبی سال 2018 در کارنامه دارد. حالا او دارد خودش را برای کسب یک مدال طلای دیگر در رقابت‌های پان‌آمه‌ریکا آماده می‌کند. اما اینکه او حاشیه خلیج فارس و مخصوصاً ایران را به عنوان محل تمرینات آماده‌سازی‌اش انتخاب کرد برای بسیاری از هموطنان او سؤال برانگیز بود. چرا؟ چون در کشور او ذهنیتی که بسیاری از مردم نسبت به ایران دارد نشأت گرفته از اختلافات این کشور با آمریکا، مسئله هسته‌ای و .... است. روخا اما در گفت‌و‌گویی که با نشریه «اوی پور اوی» شیلی داشته، ابعاد بیشتری از ویژگی‌های ایران از جمله وجود یک فرهنگ خارق‌العاده در هنرهای رزمی در این کشور را به هموطنان معرفی کرده است. او به نشریه اوی‌پور‌اوی گفت:«واقعیت این است که در حال حاضر، به نظر من، ایران بهترین ورزشکاران دنیا را در رشته کاراته دارد.

روخاس با اشاره به اینکه در سفرش به ایران خود را مقید به پیروزی از عرف این کشور در مورد پوشش ظاهری کرده است، در مورد رویکرد و رفتار مردم ایران با او گفت: ایرانی‌ها خوش‌برخوردترین افرادی بودند که در تمام سفرهایم به هر گوشه‌ای از دنیا با آنها روبه‌رو شدم. آنها مردمی هستند که به بهترین شکل از شما پذیرایی می‌کنند. آنها واقعاً خوب و دوست‌داشتنی هستند. بخشندگی در تمامی بخش‌های فرهنگ آنها موج می‌زند. این بخشندگی بخشی از آنهاست.

ملی‌پوش کاراته شیلی در پاسخ به این سؤال که تجربه سفر به ایران برای او چگونه بوده است، اظهار داشت: من برای آماده‌ کردن خودم برای بازی‌های پان‌آمه‌ریکا به ایران سفر کردم. تا به حال دو بار به این کشور رفته‌ام. دفعه اول 10 روز آنجا بودم و دفعه دوم 13 روز. تجربه سفرهایم به این کشور واقعاً پربار بود. ایران کشوری بسیار دوست داشتنی و زیبا است با فرهنگی پارسی که هزاران سال قدمت دارد. در این کشور نشانه‌‌هایی از اولین تمدن‌های بشری می‌بینید.

روخاس درباره کاراته‌کاهای ایرانی هم گفت: کاراته ایران در حال حاضر به نظر من بهترین‌های این رشته را در دنیا دارد. آنها سه دوره متوالی مدال طلای تیمی (کومیته) کاراته جهان را برده‌اند. کاراته کاهای ایران مدال‌های جهانی فراوانی دارند، مخصوصاً در دسته‌های سنگین وزن. آنها حداقل 5 ورزشکار در میان 10 نفر برتر رده‌بندی ایران دارند که شامل کاراته‌کاهای دسته مثبت 84 و پایین‌تر از آن هم می‌شود. به همین دلیل فکر می‌کنم که رفتنم به ایران برای آماده‌سازی خودم برنامه خوبی بود. آنها به بهترین شکل ممکن به من کمک کردند. تفاوت‌های‌‌شان با شیلی؟ خب جواب دادن به این سؤال کمی سخت است اما واقعیت این است که دنیای کاراته در این کشور بسیار گسترده‌تر از شیلی است. آنجا یک میلیون نفر کاراته تمرین می‌کنند و این هم یکی دیگر از تفاوت‌های کاراته در ایران با کشور ماست که کاراته‌کاهای بسیار کمتری دارد.

روخاس در پاسخ به این سؤال که آیا سفرش به این باعث تقویت او شده است، عنوان کرد: البته که باعث تقویت من می‌شود. تمرین و رقابت کردن با بهترین‌های کاراته دنیا، به من برای ارتقای سطحم کمک کرد. داشتن فرصت تمرین و رقابت کردن با بهترین‌ها، واقعاً امتیازی است که افراد معدودی از آن برخودار می‌شوند و قطعاً به من برای ارتقای اعتماد به نفسم برای ورود به رقابت‌ها کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین