کد خبر: ۶۰۰۴۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
ترامپ مدعی شده که ناو آمریکایی، یک پهپاد ایرانی را در خلیج فارس سرنگون کرده است

واکنش عراقچی به ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی: هیچ پهپادی را از دست نداده‌ایم

عباس عراقچی در واکنش به ادعای ترامپ درخصوص سرنگونی پهپاد ایرانی گفت: ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده‌ایم، نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داد باشد!
آفتاب‌‌نیوز :

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده‌ایم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز نوشت: «ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده ایم»

وی تاکید کرد: «نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داد باشد!»

واکنش عراقچی به ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی: هیچ پهپادی را از دست نداده‌ایم

دیروز رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد نیروهای نظامی این کشور در تنگه هرمز، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را در فاصله حدودا یک کیلومتری کشتی آمریکایی هدف قرار داده است.

 دونالد ترامپ ترامپ اظهار کرد: ناو یواس‌اس باکسر (ال‌اچ‌دی-۴) پنج‌شنبه این پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که چهار هفته پیش، ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را پس از آن که این پهپاد حریم هوایی کشورمان را نقض کرد مورد هدف قرار داد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: ناو باکستر اقدام دفاعی علیه پهپاد ایرانی به عمل آورد که در فاصله نزدیکِ حدوداً هزار یاردی به آن حضور داشته و هشدارهای متعدد برای عدم تهدید امنیت این ناو و خدمه آن را نادیده گرفته بود.  پهپاد ایرانی بلافاصله منهدم شد.

ترامپ همچنین افزود: اقدام پهپاد ایرانی آخرین نمونه از اقدامات متعدد تحریک‌آمیز و خصمانه علیه کشتی‌هایی است که در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند. ایالات متحده حق دفاع از کارکنان و تأسیساتش را برای خود محفوظ می‌داند و تلاش‌های ایران برای ایجاد اختلال در آزادی دریانوردی و تجارت جهانی را محکوم می‌کند.

ترامپ از سایر کشورها خواست هنگام عبور کشتی‌هایشان از این منطقه از این کشتی‌ها حفاظت کنند و «با ما در آینده همکاری داشته باشند».

روایت پنتاگون

یک سخنگوی پنتاگون نیز بامداد جمعه درباره سرنگونی پهپادی در تنگه هرمز که ادعا شده ایرانی بوده بیانیه‌ای صادر کرده است.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شده پهپاد ایرانی بعد از ورود به «محدوده تهدیدآمیز» توسط ناو آمریکایی یو‌اس‌اس باکسر سرنگون شده است. وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده این حادثه حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در تنگه هرمز به وقوع پیوسته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کشتی آبی-خاکی یو‌اس‌اس باکسر در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. یک سامانه پرنده بدون سرنشین بال‌ثابت (UAS) به باکسر نزدیک شد و در محدوده فاصله‌ای خطرناک ثابت شد. کشتی به منظور تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن اقدام دفاعی انجام داد.»

واکنش ظریف

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نیز بامداد جمعه با انتشار تصویر نقشه‌ای که فاصله میان ایران و آمریکا را نشان می‌دهد به ادعای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی واکنش نشان داد. او کمی بعدتر هم در جمع خبرنگاران در نیویورک ادعای ترامپ را تأیید نکرد.

وزیر خارجه ایران با انتشار عکس زیر در توئیتر خود که در آن موقعیت جغرافیایی دو کشور با رنگ زرد مشخص شده‌ نوشت: «جهت یادآوری.»

واکنش عراقچی به ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی: هیچ پهپادی را از دست نداده‌ایم

وزیر امور خارجه ایران با اعلام اینکه ادعای سقوط پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، در حال بررسی است، گفت: هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

ظریف پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: موضوع پهپاد هنوز موضوعی است که تحت بررسی است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کردم، هنوز ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
1
ترامپ دروغگو هم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
1
مرغ دریایی. بوده. شاید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین