کد خبر: ۶۰۰۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

استقرار نیرو، جنگنده‌ و سامانه‌های موشکی آمریکا در عربستان شروع شد

ارتش آمریکا استقرار صدها سرباز، جنگنده و سامانه‌های موشکی در پایگاه شاهزاده سلطان در نزدیکی ریاض را بعد از موافقت پادشاه سعودی با استقبال از نیروهای آمریکایی در عربستان شروع کرد. این گام از ترس تقابل نظامی در سایه تنش‌های روزافزون میان تهران و آمریکا و حملات مداوم انصارالله برداشته شده است.
استقرار نیرو، جنگنده‌ و سامانه‌های موشکی آمریکا در عربستان شروع شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه الجزیره، یک روز بعد از اعلام موافقت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور به منظور "تقویت همکاری مشترک در دفاع از امنیت و ثبات منطقه‌ای" شبکه ان بی سی آمریکا فاش کرد، ارتش آمریکا انتقال تجهیزات و نیروها به پایگاه شاهزاده سلطان در عربستان را از ژوئن آغاز کرده و می‌خواهد دوباره از آن استفاده کند.

این شبکه تلویزیونی آمریکا روز شنبه گزارش داد، عملا تعدادی نیروی آمریکایی در پایگاه مذکور حضور دارند و تعداد آنها بعد از رسیدن اسکادران هوایی آمریکا به پایگاه از ۵۰۰ تن فراتر خواهد رفت.

این شبکه به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد، طی هفته‌های آتی شاهد استقرار جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی خواهیم بود.

این منابع افزودند، عربستان با پرداخت برخی هزینه‌های مالی لازم و ضروری این استقرار موافقت کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک اسپر، وزیر دفاع موقت این کشور مجوز انتقال تجهیزات و نیروها را صادر کرده است.

این فرماندهی روز شنبه نیز توییت کرد، استقرار نیروها در عربستان با هماهنگی و دعوت ریاض مطرح شد و سپس اسپر با آن موافقت کرد.

این فرماندهی افزود: این تحرک بازدارندگی مضاعفی را به ما می‌دهد و توانمندی ما را در حمایت از منافع و نیروهایمان دو چندان می‌کند. این تحرک همچنین عمق عملیاتی و شبکه‌های لجستیکی فراهم می‌کند.

طبق بیانیه این فرماندهی، مداوم وضعیت نیروها در منطقه ارزیابی شده و با مقامات سعودی برای اعمال و اجرای اصول آمریکا در مواقع مناسب هماهنگی خواهند کرد.

براساس گزارش مجله نیوزویک آمریکا در نوامبر ۲۰۱۷، تعداد سربازان آمریکایی و کارمندان فعال وزارت دفاع این کشور در عربستان به ۸۵۰ تن می‌رسید.

آمریکا بزرگترین پایگاه‌های نظامی خود را خلیج فارس دارد به طوریکه در کویت بیشترین سربازان آمریکایی را مستقر کرده، همچنین در قطر بزرگترین پایگاه نظامی در خارج را دارد و ناوگان پنجم دریایی آمریکا نیز در بحرین مستقر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
کی گفته سربازا برای مقابله با ایرانند اونم ۱۰۰۰ تا. همه برای کنترول اوضاع عربستان بعد از مرگ بن سلمان است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین