کد خبر: ۶۰۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

طفره رفتن پمپئو از اظهارنظر درباره بازداشت جاسوسان سیا در ایران

وزیر امورخارجه آمریکا با اشاره به طرح این کشور برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس مدعی شد که کشورهای متعددی از سراسر دنیا به این ائتلاف خواهند پیوست تا از دریانوردی آزاد در تنگه هرمز محافظت کنند.
طفره رفتن پمپئو از اظهارنظر درباره بازداشت جاسوسان سیا در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپو وزیر امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه WFTV-9 در پاسخ به سوالی درباره بازداشت چند جاسوس سیا در ایران، در اظهاراتی سخیف ایران را به دروغگویی متهم کرد و در ادامه گفت که نمی‌تواند درباره موضوعات اطلاعاتی اظهار نظر کند.

پمپئو که کشورش این روزها به شدت برای افزایش حضور نظامی در منطقه به بهانه محافظت از آب‌های اطراف ایران تلاش می‌کند، مدعی شد: رئیس جمهور آمریکا به روشنی مشخص کرده است که ما خواهان جنگ با ایران نیستیم. ما خیلی ساده می خواهیم مانع از دست داشتن آنها در فعالیت‌های تروریستی در جهان شویم. آنها نباید به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی‌شان ادامه دهند. این ستتراتژی رئیس‌جمهور ترامپ است.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود گفت: آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است. ما در حال ایجاد ائتلافی برای نگهبانی از تنگه هرمز هستیم تا کشتیرانی در این آبراه مورد محافظت قرار گیرد. کشورهایی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. این‌ها، فعالیت‌هایی بازدارنده هستند.

در حالی که آمریکا خود یک نیروی مداخله‌گر در منطقه به شمار می‌آید و کیلومترها دورتر از خاک خود در خاورمیانه حضور نظامی دارد، پمپئو در پاسخ به این سوال که آیا کشورش برای این کار به اندازه کافی قوی عمل کرده است، گفت: آنچه ما از ایران می‌خواهیم این است که همچون یک کشور نرمال رفتار کند و دست به اقدامات تروریستی در دنیا نزند.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین به تکرار این ادعا پرداخت که رئیس جمهور کشورش آماده است بدون پیش شرط با ایران گفت وگو کند، چراکه باور دارد هدف، استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از درگیری نظامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین