کد خبر: ۶۰۱۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

وزیر صنعت: سایپا و ایران‌خودرو تا سال آینده خصوصی می‌شوند

وزیر صنعت گفت: ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت بزرگ خودروسازی را خصوصی کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری سهام دوخودروساز بزرگ کشور، اظهار کرد: ما برای ساماندهی صنعت خودروسازی یک بسته و برنامه پیشنهادی ارائه کردیم که بخشی از آن واگذاری این شرکت‌ها است.

وی افزود: شرکت های خودروسازی یکسری اموال و املاک غیرتولیدی در تهران و شهرهای دیگر دارند که اصلا وجود این اموال با وظایفشان همخوانی ندارد بنابراین اعلام کردیم که این املاک باید واگذار شود.

وزیر صنعت تاکید کرد: قرار است امسال هر دو خودروساز بزرگ هزار میلیارد تومان از این محل واگذار کنند تا این نقدینگی وارد تولیدشان شود.

رحمانی گفت: دومین مرحله، واگذاری شرکت‌های وابسته و سومین مرحله، واگذاری خودشان است. سازمان خصوصی سازی هم واگذاری سهام دولت در شرکت ‌های اصلی خودروسازی را مدنظر دارد.

وی تاکید کرد: من نگفتم امسال سهام این دو شرکت بزرگ خودروسازی واگذار می شود، بلکه گفتم ۹۸ و ۹۹؛ عملیاتی شدن این فرآیند به اذعان همه کارشناسان زمان‌بر است اما ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت خودروسازی را خصوصی کنیم.

رحمانی همچنین خاطرنشان کرد: امروز که قیمت‌ها را رصد می‌کنیم، می‌بینیم قیمت اکثر کالاها در یک ماه گذشته رو به کاهش بوده است که یک دلیل آن ناشی از تثبیت نرخ ارز بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد باز هم قیمت‌ها با کاهش روبرو خواهد شد. روند هم همین را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
2
درش را گل بگیرید وخودروواردکنید اگرعاقل هستید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین