کد خبر: ۶۰۱۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴

۶ تناقض کریمی‌قدوسی درباره دوتابعیتی‌ها

هرچند کریمی قدوسی اخیراً مدعی شده بود هدفش از تهیه فهرست مدیران دو تابعیتی انتشار آن نبوده، اما او طی دو سال گذشته هم بارها گفته می‌خواهد این فهرست را منتشر کند و هم حداقل ۶ عدد متناقض درباره تعداد مدیران دو تابعیتی اعلام کرده است.
۶ تناقض کریمی‌قدوسی درباره دوتابعیتی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و کلات به اظهارات اخیر علیرضا رحیمی، نماینده تهران، مبنی بر اینکه که «به رئیس‌جمهور اتهام زدند که دوتابعیتی است و این اتهام در سراسر کشور پخش شد، اما تکذیب آن، پخش نشد. اگر چنین اتهامی به رئیس قوه قضاییه می‌زدند، دادستان سکوت می‌کرد؟» واکنش تندی نشان داد و گفت: «علیرضا رحیمی نماینده سؤال‌کننده پنج مرتبه نام من را مطرح کرد و به سؤال رسمی من از وزیر امور خارجه که درباره نفوذ در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و نقش دری اصفهانی در این تیم بود و همچنین در خصوص اظهاراتم درخصوص دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور اشاره کرد.»

فهرست‌هایی از یک میلیون و ۲۰۰ نفر تا ۱۰۰ نفر

وی با اشاره به اینکه بررسی موضوع دوتابعیتی‌ها را با توجه به مصوبه مجلس انجام داده است، تصریح کرد: «با وزیر اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و وزیر امور خارجه نشست‌هایی داشتیم که هر کس دوتابعیتی است را احصا کنیم و حدود یک سال روی این موضوع کار کردیم. گزارش این مهم را در کمیسیون امنیت ملی قرائت کردیم. در همان‌جا لیستی به پیوست این گزارش به کمیسیون ارائه شد و من در آنجا گفتم که این لیست را نباید منتشر کرد، چراکه جامعه پذیرش شنیدن این اسامی را ندارد… آقای جمالی نوبندگانی اسامی «یک‌صد نفر» را در کمیسیون قرائت کردند.»

البته او در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: «این لیست از یک‌میلیون و ۲۰۰ دوتابعیتی در دستگاه‌های مختلف حاصل شده است، نهایتاً از میان این اسامی، دو لیست به رنگ سبز و آبی تهیه و گزارش آن در صحن قرائت شد. این اسامی را شخصاً به دادستان کل کشور و معاون قوه قضاییه تحویل دادم که این افراد بر اساس قانون دوتابعیتی هستند. از سوی دیگر، آقایان مدام مصاحبه می‌کردند که کریمی قدوسی گفته است آقای روحانی دوتابعیتی است.آقای رحیمی دیگری دو روز پیش در برنامه‌ای صبحگاهی که از شبکه ۳ رسانه ملی پخش می‌شد، عنوان کرد که کریمی قدوسی گفته است آقای روحانی دوتابعیتی و آقای ظریف جاسوس است. من از ایشان درخواست می‌کنم مذاکرات کمیسیون را استماع کند که من درخواست کردم این لیست به بیرون درز نکند که بعد بروید چنین حرف‌هایی بزنید و کریمی قدوسی را متهم کنید که جدوآبادش افغانی است! چون گفته است آقای رئیس‌جمهور دوتابعیتی است.»

واعظی: معلوم شد حرف آقایان هیچ پایه و اساسی ندارد

محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری که از انتشار این اسامی مدیران دوتابعیتی، استقبال کرده بود، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره این لیست و اظهارات نماینده مشهد، گفت: «جلوی هرکدام از اسامی این لیست نوشته شده که بر اساس شواهد و قرائن تدوین شده است و این یعنی بر اساس شواهد راجع به هرکسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ‌کدام پایه و اساسی ندارد. ما نمی‌دانیم ریشه این افراد کجاست و از کجا آمده‌اند. این حرف‌ها را مطرح می‌کنند که کسی از آنها نپرسد شما از کجا آمده‌اید.»

فهرست ۶۵ نفره

کریمی قدوسی در حالی این ادعا را درباره تعداد دوتابعیتی‌ها مطرح می‌کند که مردادماه سال ۹۶ در گفت‌وگویی با رسانه‌ها در مشهد، مدعی شده بود: «من مسئول کمیته تحقیق و تفحص دوتابعیتی‌ها هستم؛ اخیراً بر اساس تحقیقاتی گسترده فهرستی ۶۵ نفره از دوتابعیتی‌ها که در بدنه دولت حضور دارند و سطوح آنها شامل معاون و مشاور وزیر و … می‌شود. گزارشی از نتایج این تحقیق در صحن علنی قرائت خواهد شد.»

۸۰ مسئول و مدیر

بیست و چهارم مردادماه همان سال کریمی قدوسی در گفت‌وگو با افکارنیوز، ادعای جدیدی را مطرح کرد و گفت: «ما در تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد به اسامی ۸۰ نفر از این مسئولان و مدیران رسیدیم که یا دوتابعیتی هستند یا گرین کارت دارند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور تصمیم داشت برخی از این افراد را به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی کند، اما با تلاش‌های صورت گرفته، موضوع منتفی شد.» دفتر رئیس‌جمهوری نیز طی اطلاعیه این اظهارات را دروغ خواند و گفت: «اظهارات اخیر آقای کریمی قدوسی در وارد کردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و تکرار دروغ در مورد دوتابعیتی بودن برخی مسئولان دولت، از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی است.» پیش از آن نیز محمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت به رسانه‌ها گفته بود: «هیچ دستگاهی در دولت تعمد بر دوتابعیتی‌ها ندارد که بخواهد به قانون دهن‌کجی کند. نه‌تنها در دستگاه دولتی، بلکه در دستگاه‌های غیردولتی فردی نداریم که بخواهد به قانون دهن‌کجی کند و دوتابعیتی‌ها را به کار بگیرد.»

کریمی قدوسی دوباره فروردین‌ماه سال ۹۷ در مصاحبه‌ای با سایت الف درباره نتایج بررسی‌های این کمیته گفت: تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلأهای قانونی نهایی شده و گزارش آن برای قرائت در صحن مجلس به هیئت رئیسه تقدیم شده است.

۲۱۰ نفر

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه گزارش هیئت رسیدگی به وضعیت دو تابعیتی‌ها حدود ۳۵ صفحه است، اعلام کرد: «هیئت تحقیق و تفحص مجلس در نامه‌ای به وزارت اطلاعات ضمن تقدیر و تشکر از همکاری آنها، خواستار ارائه اسامی این ۲۱۰ نفر شد. ما منتظر جواب وزارت اطلاعات به هیئت تحقیق و تفحص مجلس و ارسال اسامی هستیم.» البته وزارت اطلاعات در واکنش به او اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن تأکید شده بود: «وزارت اطلاعات در هیچ‌یک از گزارش‌های ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذی‌صلاح اعلام نداشته که ۲۱۰ مدیر دو تابعیتی در کشور یا بر اساس تیتر آن روزنامه ۱۹۸ نفر در پست‌های مدیریتی وجود دارد! بلکه طی گزارش‌های متعدد بر این نکته تأکید شده است که در فرآیند بررسی و تعیین صلاحیت، تعدادی دارای سابقه یا شائبه برخورداری از تابعیت مضاعف مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که با انتصاب آنها مخالفت شده است. این موضوع در جلسه مورد ۳۰/ ۲ /۹۷ وزیر محترم اطلاعات با تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز مورد تأکید قرارگرفته است.»

۳۰۰ مدیر دو تابعیتی

این نماینده مجلس اردیبهشت‌ماه همان سال در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان از حضور ۳۰۰ مدیر دوتابعیتی در دولت خبر داد. ۳۰ اردیبهشت ۹۷ نیز بار دیگر به خبرگزاری تسنیم گفت: «برخی مسئولان نهاد ریاست جمهوری، برخی از مسئولان پروژه شبکه ملی اطلاعات، رؤسا و اعضای شورای شهرها، بعضی از استانداران، مسئولان برخی از فدراسیون‌های ورزشی، مسئولان سازمان امور مالیاتی و برخی از مسئولان صداوسیما دو تابعیتی هستند و تصویر گذرنامه برخی از این افراد به دست گروه تحقیق و تفحص افتاده و به مسئولان قضایی داده شده است.»

ازاین‌رو، می‌توان گفت این عضو جبهه پایداری که در مصاحبه‌ای با تسنیم از تابعیت فرانسوی و آلمانی برخی از اقوام خود سخن گفته است، تاکنون ۶ عدد مختلف را درباره تعداد مدیران دو تابعیتی دولت مطرح کرده است که هر بار نیز این اعداد و ادعاها از سوی مقامات دولت به‌شدت تکذیب شده است. او لیست نهایی ادعایی را از مدیران دولتی منتشر کرد در بسیاری از موارد ذکر شده برای دو تابعیتی‌ها از قید احتمالاً و در حال بررسی استفاده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
حالا اصلاح طلبان چرا اینقدر داغ کردن.کمی صبر کنید همه چی معلوم میشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین