کد خبر: ۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
سارکوزی: تحریم ایران باید تشدید شود

خط و نشان دولت آینده فرانسه برای تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیکولا سارزکوزی کاندیدای جناح محافظه‌کار انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه می‌گوید که در صورت انتخاب شدن به این سمت خواهد کوشید تا با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران این کشور را وادار به توقف برنامه اتمی کنونی‌اش نماید.

به گزارش خبرگزاری‌ها سارکوزی در گفتگو با شبکه یک تلویزیون فرانسه درخصوص پرونده هسته‌ای ایران گفت: «ایران با اصرار بر ادامه فعالیت‌های کنونی‌اش مهمترین مشکل را در عرصه روابط بین‌الملل بوجود آورده است». وی ادعا کرد: «سخنانی که محمود احمدی‌نژاد درباره نابودی اسرائیل می‌گوید عمیق‌ترین تهدید برای صلح جهانی در عصر کنونی است».

وی در ادامه در اظهاراتی مداخله‌جویانه خود ابراز عقیده کرد که باید «بین حکومت ایران و مردم این کشور تفاوت قائل شد» و افزود: «این امر بسیار حیاتی است که مردم ایران را از احترام عمیقی که نسبت به آنان قائل هستیم مطمئن سازیم».

شایان ذکر است  سارکوزی که پیش از این سمت وزارت کشور را در کابینه ژاک شیراک برعهده داشت یکشنبه گذشته موفق شد با کسب بیش از 32 درصد آرا از رقبای خود پیشی گرفته و به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه راه یابد. وی به احتمال بسیار رئیس‌جمهوری آینده فرانسه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین