کد خبر: ۶۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

آغاز تردد مسافران از آزادراه تهران- شمال در تابستان امسال

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تا پایان تابستان امسال، تردد از آزادراه تهران- شمال را آغاز خواهیم کرد؛ اما افتتاح رسمی این پروژه‌، به دهه فجر موکول خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، صبح امروز جمعه ۴ مرداد ۹۸، به همراه محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۴ کیلومتر بازدید کرد.

در این مراسم، فتاح پس از برگزاری جلسه با مدیران شرکت آزادراه تهران – شمال، گفت: قطعه یک آزادراه تهران – شمال با پیشرفت ۹۵.۵ درصدی، یکی از پروژه‌های مهم بنیاد مستضعفان است که به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی به آزادراه تهران– شمال افزود: در صورت تخصیص این اعتبار، قطعه یک آزادراه به صورت موقت تا پایان تابستان بازگشایی و تحت ترافیک قرار خواهد گرفت.

رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت آزاد راه تهران – شمال کاملاً توسط مهندسان ایران انجام شده است، تصریح کرد: از سال ۷۵ تا ۹۴ احداث این بزرگراه برعهده چینی‌ها بود که متاسفانه در این مدت، هیچ پیشرفتی در قطعه یک صورت نگرفت و چینی‌ها برای ساخت این آزادراه، با ما گروکشی می‌کردند؛ اما در نهایت، پس از مدتی فاینانس را رها کردند؛ اما پس از چینی‌ها دیدیم که پیمانکاران و مشاوران ایرانی به این پروژه ورود کرده و آن را با قیمتی بسیار پائین تر به اتمام رساندند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال، روسازی و زیرسازی به اتمام رسیده و فقط نصب تجهیزات، تهویه، هواکش‌ها و جت‌فن‌ها باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، نصب این تجهیزات نیز به پایان خواهد رسید؛ اما افتتاح رسمی آن با حضور مقامات و به شرط انجام تعهدات مالی دولت، در دهه فجر برگزار خواهد شد.

فتاح با انتقاد از غفلت در خصوص نامگذاری فرهنگی برای تونل‌ها و پل‌ها در زمان ساخت این آزادراه، گفت: پوشش فرهنگی اسامی این تونل‌ها و پل‌ها برای ما بسیار مهم است و نامگذاری پل‌ها و تونل‌های این مسیر، به نام شهدا خواهد بود؛ به خصوص اینکه اجرای طرح‌های انقلابی برای پل‌ها و تونل‌ها در یک پروژه کاملاً ایرانی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ارزش فعلی قطعه یک آزادراه تهران – شمال را ۹۸ هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: از این میزان، ۵۰ درصد سهم دولت و نیم دیگر سهم بنیاد مستضعفان است که بر اساس نرخ روز، سهم بنیاد مستضعفان کمی بیشتر شده که این افزایش سهم، به حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است آزادراه، هوشمند ساخته شده و مانند سایر آزادراههای اطراف تهران، عوارض آن به صورت الکترونیکی از خودروهای عبوری اخذ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین