کد خبر: ۶۰۲۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

بازداشت بیش از ۱۰۰۰ معترض در روسیه

سازمان پلیس مسکو در تازه ترین اطلاعیه خود از بازداشت بیش از یک هزار نفر در دو تجمع اعتراضی تا ساعت 22 روز شنبه خبر داد.
بازداشت بیش از ۱۰۰۰ معترض در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش سازمان پلیس مسکو که شنبه شب منتشر شد، آمده است در مجموع یک هزار و 74 نفر از افراد شرکت کننده در تجمعات اعتراضی در بازداشت خهستند.

گفتنی است بعد از ظهر روز شنبه اجتماع غیرقانونی نخست در مقابل ساختمان شهرداری مسکو در خیابان تورسکایا برگزار شد و تجمع کنندگان خواستار راه یافتن نامزدهای مخالف دولت به انتخابات مجلس محلی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ار.ب.کا صبح روز شنبه ایلیا یاشین، دمیتری گودکوف، لیوبوف سوبول، ایوان اژدانوف و یولیا گالیامینا از رهبران مخالفان دولت که نامزدی آنها برای انتخابات مجلس محلی مسکو رد شده بود توسط ماموران امنیتی دستگیر شدند.

رادیو اکومسکو هم که دیدگاه های مخالفان دولت روسیه را منعکس می کند به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد که در اجتماع امروز چند نفر از ماموران گارد ملی روسیه مجروح شدند.

سازمان پلیس مسکو پیشتر اعلام کرده بود که 295 شرکت کننده در تظاهرات مخالفان دولت در مقابل ساختمان شهرداری مسکو دستگیر کرده است.

چند روز پیش الکسی ناوالنی برجسته ترین رهبر مخالفان پس از خروج از منزل توسط ماموران پلیس بازداشت و روانه بازداشتگاه شد و گفته شد که تا یک ماه باید در بازداشت باشد.

او شنبه گذشته در تجمع دارای مجوز در همین رابطه اعلام کرده بود که اگر مشکل رد صلاحیت شده ها حل نشود، هفته آینده نیز دوباره تجمع برگزار خواهد شد.

در هفته های اخیر چند بار تظاهرات در اعتراض به حذف نامزدهای انتخابات مجلس محلی مسکو در پایتخت روسیه برگزار شده است.

آخرین مورد تجمع اعتراضی در مسکو روز 29 تیر ماه برگزار شد و در حالی که پلیس مسکو شمار افراد شرکت کننده در آن را 12 هزار نفر خواند مخالفان از شرکت 20 هزار تن در این تجمع خبر دادند.

پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.

انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین