کد خبر: ۶۰۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

تا ۲۵ فنجان در روز قهوه بنوشید!

دانشمندان می‌گویند دوست‌داران قهوه مجازند در روز تا ۲۵ فنجان قهوه بنوشند و این خطری برای آن‌ها نخواهد داشت.
تا ۲۵ فنجان در روز قهوه بنوشید!
آفتاب‌‌نیوز :

مطالعات گذشته نشان می‌داد نوشیدن زیادِ قهوه باعث انقباض عروق و ایجاد تپش قلب و در نتیجه سکته و حملهٔ قلبی می‌شود و همواره به علاقمندان به قهوه توصیه می‌شد مصرف‌شان را کاهش دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به نقل از گاردین، اما تحقیق جدیدی در بریتانیا که روی هشت هزار نفر انجام شده ثابت کرده نوشیدن یک فنجان، با پنج فنجان، یا حتی با بیست و پنج فنجان قهوه در روز برای عروق تفاوت آن‌چنانی ندارد.

این تحقیق که تحت نظر بنیاد قلب بریتانیا (BHF) انجام شده در حال ارائه در منچستر است.

محققان دانشگاه کوئین‌ماری لندن (QMUL) هشت هزار و چهارصد و دوازده نفر را برای انجام آزمایش به سه گروه تقسیم کردند. گروه اول کمتر از یک فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، گروه دوم یک تا سه فنجان و گروه سوم بیشتر از سه فنجان در روز. کسانی در گروه آخر تا بیست و پنج فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند اما میانگین این دسته پنج فنجان بود.

طی تحقیقات مشخص شد آن‌ها که ۲۵ فنجان می‌نوشیدند تفاوت چندانی در میزان انقباض عروق با آنان که ۱ فنجان می‌نوشیدند، ندارند.

تمام افراد در بازه‌های زمانی معین مورد اسکن اِم‌آرآی و امواج مادون قرمز قرار گرفتند و حتی با در نظر گرفتن سن، وزن و وضعیت مصرف سیگار آمار همچنان نشان از یکی بودن وضعیت بدن پس از مصرف یک یا بیست و پنج فنجان قهوه داشت.

دکتر کنث فانگ (Dr. Keneth Fung)، از محققان، می‌گوید: "با وجود محبوبیت فراوان قهوه در جهان گزارش‌های مختلف می‌تواند موجب دلزدگی و عدم لذت طرفداران شود. تحقیقات ما نشان می‌دهد مصرف زیاد قهوه، چنان که در گذشته مضر دانسته می‌شد، نیست."

پروفسور مِتین آوکیران (Prof. Metin Avkiran) از بنیاد قلب بریتانیا می‌گوید: چنین آزمایشی یکی از خطرات بزرگ قهوه و کافئین برای عروق را رد می‌کند.

*ترجمهٔ نیما جنس‌بافی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین