کد خبر: ۶۰۲۴۳۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ذوالنور سال گذشته در مجلس با دیگر نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری برجام را آتش زد

حاشیه‌های دیدار نماینده جنجالی مجلس با راب مکر، سفیر بریتانیا+عکس

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی با سفیر بریتانیا حتی به مذاق برخی اصولگرا‌ها هم خوش نیامده است. عکسی که از مجتبی ذوالنور، نماینده نزدیک به پایداری با «راب مکر» منتشر شده است که آن‌ها را در حال مصافحه با لبخند نشان می‌دهد. از سوی دیگر، این دیدار در شرایطی انجام شده که روابط دو کشور بیش از گذشته دچار تنش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر بریتانیا بعد از این دیدار در توییتی نوشت که جلسه خوب و مفصلی با رئیس کمیسیون امنیت ایران داشته است. او نوشت که باز‌نگه‌داشتن مسیر‌های گفتگو اهمیت زیادی دارد. کاربران ایرانی زیادی به این توییت واکنش نشان دادند و از سفیر بریتانیا سؤال پرسیدند. اما وقتی یک کاربر انگلیسی از او درباره دلایل این دیدار پرسید، مکر پاسخ داد: «من با خیلی از افراد از طیف‌های گوناگون سیاسی دیدار می‌کنم. این شغل من است».

او باز هم نوشت که «آرام‌کردن سطح تنش‌ها همچنان در اولویت اصلی سفارت و بریتانیا باقی می‌ماند». به نظر می‌رسد جلسه مفصل او با ذوالنور نیز حول همین محور چرخیده است. وقتی که دو کشور نفت‌کش‌هایی از یکدیگر را توقیف کردند و نخست‌وزیر جدید بریتانیا هم رابطه خوبی با رئیس‌جمهور آمریکا دارد.

حاشیه‌های دیدار نماینده جنجالی مجلس با راب مکر، سفیر بریتانیا+عکس

انتقاد از هر ۲ طیف

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. انتقاد‌های اصولگرا‌ها به جلسه ذوالنور ادامه پیدا کرد و تا جایی پیش رفت که حتی برخی گمانه کنار‌زدن او از انتخابات آتی مجلس را مطرح کردند. آن‌ها این اقدام را زمان‌نشناسی ذوالنور دانستند. اما برخی دیگر به استاندارد‌های دوگانه اعتراض کردند. رئیس جدید کمیسیون امنیت خود سابقه‌ای طولانی در زمینه متهم‌کردن افراد به جاسوسی دارد. او بار‌ها چند تن از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از جمله دری اصفهانی را جاسوس دانسته بود. او نه تنها منتقد سرسخت برجام بلکه FATF است و اخیرا در مراسم تجلیل از عوامل فیلم گاندو بار دیگر ادعا‌هایی علیه وزیر خارجه مطرح کرده بود.

او گفته بود که به‌خاطر یکی از سخنرانی‌های وزیر خارجه ایران مجبور شد برای خنثی‌سازی حرف این فرد مسئول، بخشی از توان شهرک موشکی خود را به جهانیان نشان دهد. در‌حالی‌که فاصله سخنرانی ظریف تا انتشار تصاویری از شهر موشکی سپاه دو سال بود. ذوالنور حتی گفته رئیس‌جمهوری و دیگر افراد دخیل در‌رابطه‌با مسئله نفوذ اگر ادعای پاکدستی دارند بروند شکایت کنند و از شفاف‌سازی در‌این‌باره نترسند. منتقدان اعتقاد دارند که اگر عکسی از وزیر خارجه در حال دست‌دادن با سفیر بریتانیا در این شرایط منتشر شده بود نماینده قم از جمله اولین کسانی بود که صدایش در مجلس بالا می‌رفت. کما‌اینکه او اظهارات جنجالی و تکذیب‌شده کم نداشته است.

اتهام و ادعا علیه مسئولان

یکی از جنجالی‌ترین ادعا‌های ذوالنور اعطای دوهزارو ۵۰۰ گرین کارت آمریکا از سوی اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در جریان مذاکرات هسته‌ای به فرزندان مقامات و مسئولان ایرانی بود؛ ادعایی که نه‌تن‌ها ذوالنور هرگز برای آن سندی نشان نداد، بلکه پاس گلی هم به رئیس‌جمهور آمریکا بود. پیش از ترامپ هم شبکه خبری نزدیک به او، یعنی «فاکس‌نیوز»، در گزارشی سخنان ذوالنور را بازنشر کرد و نوشت: «ذوالنور در این مصاحبه از کسی نام نبرد، اما درحال‌حاضر فرزندان چندین نفر از مقامات فعلی و پیشین ایران در آمریکا زندگی می‌کنند». روز بعد دونالد ترامپ نیز از سخنان نماینده اصولگرای مجلس استفاده کرد و در توییتی نوشت: «به‌تازگی مشخص شده که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به دوهزارو ۵۰۰ ایرانی شامل مقامات دولتی حق شهروندی اعطا کرده است».

این ادعا، اما از سوی هر دو طرف کذب خوانده شد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و دو مقام همکار دولت اوباما، به‌شدت این اتفاق را تکذیب کردند. اطلاعات سپاه هم تقریبا بعد از چهار ماه در قالب یک نامه محرمانه و رسمی به کمیسیون امنیت ملی که رونوشت آن برای علی لاریجانی، رئیس مجلس، هم ارسال شد، ادعای مجتبی ذوالنور را تکذیب کرد.

ذوالنور اردیبهشت سال گذشته در مجلس با دیگر نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری برجام را آتش زد و حتی طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوری را کلید زد. نماینده قم، اما هنوز درباره دیدار خود با سفیر بریتانیا اظهار‌نظری نکرده است. باید دید کسی که همواره منتقد توافق هسته‌ای بود و اعضای مذاکره‌کننده را جاسوس خوانده آیا از گفتگو‌های سازنده با سفیر بریتانیا سخن خواهد گفت؟

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
3
54
سفارت انگلیس برای این افراد جای آشنایی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
2
49
اگر نماینده غیر همسو ذوالنور با این سفیر انگلیس ...دیدار می‌کرد. خود این جناب ذوالنور چه می گفت.
غیث
|
United States of America
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
2
42
اصولا" اصولگرایان مجاز به هر کاری که خود صلاح بدانند هستند
D
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
29
در مشهد با نماینده مسکو زیرزمینی ...
در تهران علنی و شفاف با لندن خیلی بهتر است .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
35
کریمی قدوسی... نماینده ...در مجلس چرا ساکته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
18
جای دایی جان ناپلئون خالیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
11
لبخند ذوالنوری را ببینید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
13
این دیدارها برای کاهش سطح تنش ها لازمه ولی چرا فقط اصول گرایان. به قول اون دستمون چرا کرمی قدوسی ساکته . میشه حدس زد اگه یه اصلاح طلب دیدار میکرد چه طوفانی به پا میشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
2
10
دم خروس بیرون زد ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
1
7
حالا اين آقا با نماينده امريكا چه فرقي دارد؟ ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
یعنی با یه خارجی حرف زدن اینهمه ذوق کردن داره که انگاری داره از خوشحالی سنکوپ میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا به هر کسی اجازه ندین .....................................
زشته انعکاس اینهمه دستپاچگی و ............................................... !!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین