کد خبر: ۶۰۲۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

ماموریت مهم پورمحمدی برای ساماندهی ائتلاف بین نیروهای ولایی و ارزشی اصولگرا /جامعه روحانیت محور وحدت می‌شود؟

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تاکید دارد که فعالیت‌های این تشکل اصولگرا برای گفتگو و شکل‌گیری ائتلاف میان نیروهای ولایی و ارزشی است.
آفتاب‌‌نیوز :

اصولگرایان دست به کار شده اند تا پیروز انتخابات ۹۸ شوند، چشم امیدشان هم به عملکرد نه چندان موفق اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر است. در این میان جامعه روحانیت مبارز که در انتخابات گذشته از سوی طیف جدید اصولگرایان به نوعی با بی اعتنایی روبرو شده بود و تنها جایگاه مشورتی برایش قائل شده بودند، این روزها به تکاپو افتاده تا ضمن تغییرات در ساختار درونی و گسترده کردن فعالیت ها در خارج از تهران، آن جایگاه محوری و مهم شیخوخیت در جریان اصولگرا را بازسازی و احیا کند.

در همین راستا هم تغییرات ساختاری در تشکل روحانی تهران نشین صورت گرفت و حجت الاسلام پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز شد تا مستقیم تحرکات معطوف به انتخابات این تشکل روحانی را ساماندهی و نظارت کند.

آنگونه که مصطفی پورمحمدی روز پنج‌شنبه هفته گذشته در نشست جامعه اسلامی مهندسین درباره فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز گفته بود گفت‌وگوها میان نیروها و تشکلهای ولایی و ارزشی موجب خیر و مصلحت جمعی می شود از همین رو جامعه روحانیت به دنبال قاعده‌مند کردن فعالیت‌ها و ائتلاف جریان ارزشی است و این نشست‌ها را مدار همگرایی نیروهای انقلابی می‌داند.

اظهارات پورمحمدی مُهر تاییدی بر گمانه زنی هایی اخیر درباره ورود جدی جامعه روحانیت به انتخابات ۹۸ بود. ورودی که قرار نیست در نتیجه آن جامعه روحانیت لیست مستقل بدهد یا مستقیما وارد کارزار انتخاباتی شود بلکه براساس گفته های دبیرعالی جامعه روحانیت «این تشکل طرف ائتلاف نیست اگر اصولگرایان به همگرایی در معرفی لیست سراسری رسیدند جامعه روحانیت آن لیست را تأیید می کند وگرنه دعوت عمومی برای حضور مردم در عرصه انتخابات خواهد کرد.»

با این وجود روزنامه شرق چند روز پیش در مطلبی تعبیر دیگری از فعالیت های پورمحمدی طی چند ماه اخیر کرد. این روزنامه در گزارشی نوشته است «پورمحمدی مدتی است دبیر شورای‌عالی جامعه روحانیت مبارز شده و به نظر می‌رسد که برای فعال‌ترشدن نقش این نهاد سنتی در جریان اصولگرایی هم نقشه‌هایی در سر دارد. در همین راستا رفتار انتخاباتی‌اش را هم کلید زده است».

اما با وجود اینکه این روزنامه تلاش کرده فعالیت های پورمحمدی که از جایگاه دبیر عالی جامعه روحانیت دنبال می شود را تعبیر به خواب های انتخاباتی کند اما بر اساس اخباری که خبرآنلاین کسب کرده است، تلاش‌های پورمحمدی و جامعه روحانیت همچون گذشته در راستای وفاق و وحدت بین نیروهای اصولگرا صورت می‌گیرد و پورمحمدی برنامه‌ای برای ورود مستقیم به انتخابات ندارد بلکه تحرکات انتخاباتی او از جایگاه مسئولیت مهمی که در جامعه روحانیت به او محول شده است دنبال می شود.

هم‌چنان که پورمحمدی نیز در نشست با جامعه مهندسین تاکید کرد «تلاش جامعه روحانیت برای پی‌ریزی یک روند معتبر برای تحقق وفاق حداکثری است و می‌خواهیم ساختار و فعالیت جریان ارزشی و ولایی در انتخابات مجلس قاعده‌مند و هدفمند باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین