کد خبر: ۶۰۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

تاکید دموکرات ارشد آمریکا بر لزوم پیگیری استیضاح ترامپ

دموکرات ارشد کنگره آمریکا در بیانیه‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا خواست روند استیضاح علیه دونالد ترامپ را به اتهام مانع‌تراشی در عدالت حین تحقیقات بازرس رابرت مولر درباره مداخله انتخاباتی روسیه آغاز کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،الیوت اِنگل، دموکرات ارشد کنگره سه‌شنبه گفت: مردم آمریکا حق دارند و مستحق دانستن حقیقت هستند. شهادت بازرس مولر مدرک کافی از اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در مانع‌تراشی از اجرای عدالت فراهم کرد و من معتقدم مجلس نمایندگان آمریکا باید روند رسمی تحقیقات استیضاح را آغاز کند.

الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، این وظیفه کنگره است تا به خطاکاری ترامپ رسیدگی کند، زیرا همانطور که مولر با تبعیت از قوانین وزارت دادگستری اعلام کرد، نمی‌توان علیه یک رئیس‌جمهوری که مشغول به کار است، کیفرخواست صادر کرد.

ماه آوریل مولر یک گزارش نهایی از تحقیقاتش منتشر کرد. او گفت، تحقیقات هیچ مدرکی دال بر تبانی میان ترامپ و کمپین او با مقام های روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ پیدا نکرده است. با این حال، مولر ۱۰ موردی را که شامل جلوگیری از عدالت توسط رئیس‌جمهوری آمریکا می‌شود، لیست کرد.

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که از متحدان ترامپ است، پس از بررسی‌ها مدعی شد با مدارکی که مولر ارائه داده است نمی‌توان اتهامی علیه رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص مانع‌تراشی در عدالت طرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین