کد خبر: ۶۰۲۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
رئیس پلیس بین الملل ناجا تشریح کرد:

روند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی

رئیس پلیس بین الملل ناجا، روند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی برای افرادی که در خارج از کشور اقامت دارند را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار هادی شیرزاد گفت:‌ افرادی که به سایر کشورها مسافرت می‌کنند و برای مدت زیادی در آنجا ساکن می‌شوند، برای انجام امور اداری خود از جمله اخذ اقامت، تابعیت، تحصیل در دانشگاه‌ها، اشتغال و ازدواج برای مدتی که در جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، نیازمند ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی به زبان انگلیسی هستند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در صورت عدم ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، در روند اداری خود با مشکل مواجه شده و به آنها خدمات ارائه نمی‌شود، افزود: کسانی که متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت «تاک» در بستر اینترنت به آدرس www.mfa.ir درخواست خود را ثبت کنند. این افراد، پس از دریافت دعوت نامه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، در کشور محل اقامت خود، برای انگشت نگاری و تکمیل مدارک به آن نمایندگی مراجعه کنند و متعاقبا نمایندگی مدارک افراد را به پلیس بین الملل نیروی انتظامی ارسال می‌کند.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا اضافه کرد: این پلیس نیز پس از اخذ استعلامات مربوطه و در صورت نداشتن سوابق کیفری و قضائی فرد، گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی را برای متقاضی، در سامانه «تاک» بارگذاری می‌ کند.

سردار شیرزاد با اشاره به متقاضیان مقیم کشور کانادا که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آنجا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: کارت انگشت نگاری فرد متقاضی، در پلیس آن کشور تکمیل و از طریق پست به یکی از بستگان درجه یک متقاضی مقیم در ایران ارسال می‌شود، فرد مذکور نیز مدارک را باید به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد و وزارت امور خارجه نیز، پس از تکمیل مستندات، مدارک را به پلیس بین الملل ناجا ارسال و در صورت نداشتن سوابق کیفری، برای این افراد هم گواهی مذکور در سامانه «تاک» بارگذاری می شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مدت زمان استعلام، ترجمه و صدور گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی به زبان انگلیسی از زمان وصول مدارک متقاضیان حدود ۴۵ روز کاری به طول می‌انجامد، لذا از متقاضیان درخواست می شود با صبر و حوصله بیشتری منتظر صدور گواهی خود باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین