کد خبر: ۶۰۲۷۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
دلیل تحریم ظریف تبعیت مستقیم یا غیرمستقیم از رهبر انقلاب اعلام شده است

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکایی‌ها از منطق ظریف و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند

سخنگوی وزارت خارجه بامداد روز پنجشنبه به تصمیم اخیر آمریکا در قرار دادن نام ظریف در لیست تحریم‌های این کشور واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که آمریکایی ها از منطق ظریف و هنر مذاکراتی او بشدت واهمه دارند.

موسوی بامداد پنجشنبه در توئیتی نوشت: اوج تناقض و حماقت رهبران آمریکا آنجاست که بارها ظریف را در سیاست ایران کاره ای نمی دانند اما با نابخردی محض، دست به تحریم او می زنند!

وی تصریح کرد: آمریکایی ها از منطق ظریف و هنر مذاکراتی او بشدت واهمه دارند.

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکایی‌ها از منطق ظریف و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند

خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه مردم ایران تبدیل شده، دیروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

ظریف پیشتر سوم تیر که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

وزیر خارجه ایران افزود: «تنها تأثیر-و احتمالاً تنها هدفِ- قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این کمکی به کسی بکند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد.»

در اطلاعیه روز چهارشنبه دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا، دلیل تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبعیت مستقیم یا غیر مستقیم از رهبر انقلاب اسلامی اعلام شده است.

این بیانیه می افزاید: در 24 ژوئن 2019 رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرایی برای تحریم رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران و دفتر رهبری را صادر کرد و اجازه داد سایر افراد مرتبط با رهبر ایران تحریم شوند.

استیون منوچین وزیر جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران هم اظهار کرده است جواد ظریف بی پروا دستورات رهبر عالی ایران را اجرا می کند و سخنگوی اصلی آنچه که او رژیم ایران نامید در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: آمریکا یک پیام روشن به آنچه که او رژیم خواند ارسال می کند که رفتارهای اخیر آن به طور کامل، ناپذیرفتنی است. در حالی که رژیم ایران دسترسی شهروندان به شبکه های اجتماعی را ممنوع می کند، جواد ظریف وزیر خارجه تبلیغات دروغین رژیم و اطلاعات غلط را از طریق رسانه ها در سراسر جهان می گستراند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز که از زمان حضور ظریف در نیویورک تا کنون نسبت به زبان گویای جمهوری اسلامی ایران کینه توزانه اظهار نظر کرده است، از تصمیم تحریم ظریف استقبال کرد و گفت: اخیراً رئیس جمهوری ترامپ رهبر عالی ایران را تحریم کرد که خود را با هزینه مردم ایران غنی کرده است.

وی افزود: امروز آمریکا محمدجواد ظریف رئیس توجیه گران را تحریم کرد. او به همان اندازه در رفتار غیر قانونی آنچه که او رژیم نامید، دخیل است که سایر آنچه که مافیا خواند دخالت دارند.

اقدام اخیر خزانه داری آمریکا که به طور مسلم در هماهنگی با رئیس جمهوری این کشور انجام شده، بخوبی گویای آن است که ادعای مذاکرات بدون پیش شرط از سوی کاخ سفید، ادعایی پوچ است؛ چرا که با تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی، راه بر هرگونه مذاکره ای بسته شده و مشخص نیست آمریکایی ها قرار است با چه کسی مذاکره کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
افتاب از چاپ کامنت تند واهمه دارد .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
واهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
2
پس چراداین منطق تا حالا جواب نداده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین