کد خبر: ۶۰۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

هشتگ «تروریست‌های ترامپ» ترند توئیتر شد

پس از تیراندازی مرگبار تگزاس آمریکا که اغلب قربانیان آن مکزیکی بود، شمار زیادی از کاربران توئیتر ترامپ را به دلیل نشر سخنان نژادپرستانه مقصر دانستند.
هشتگ «تروریست‌های ترامپ» ترند توئیتر شد
آفتاب‌‌نیوز :

پس از وقوع دو تیراندازی‌ مرگبار در دو ایالت آمریکا، که عامل یکی از آنها مشخصاً خود را فردی نژادپرست نامید، شمار زیادی از کاربران توئیتر هشتگ «تروریست‌های ترامپ» را به ترند روز تبدیل کردند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار از سرزنش‌ها، تمامی توئیت‌های نژادپرستانه خود را که پیش‌تر منتشر کرده بود پاک کرد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، عامل تیراندازی اول که روز شنبه با تیراندازی داخل یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای «والمارت» در شهر «ال پاسو» ایالت «تگزاس» ۲۰ نفر را کشت و حداقل ۲۶ نفر دیگر را مجروح کرد، مدعی است که این حمله را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده و با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر «کرایست‌چرچ» واقع در نیوزیلند نیز موافق است.

ساعاتی بعد، صبح روز یکشنبه به وقت محلی در یک تیراندازی دیگر در شهر «دایتون» ایالت «اوهایو»، ۹ نفر کشته و دستکم ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

ترامپ روز یکشنبه این حوادث را «حملات بی‌معنا» توصیف و «این اعمال بزدلانه و نفرت‌انگیز» را محکوم کرد. او همچنین تلاش کرد تمامی پیام‌های دارای محتوای نژادپرستی را که در توئیتر منتشر کرده بود پاک کند. اما این اقدامات نتوانست مانع از حملات تند اعضای حزب دموکرات، فعالان حقوق بشر و تحلیل‌گران سیاسی به این رئیس‌جمهور نژادپرست شوند.

در نتیجه، روز یکشنبه هشتگ «TrumpsTerrorists#» (#تروریست‌های ترامپ) به ترند روز تبدیل شد و هزاران نفر، نفرت‌پراکنی‌ و ترویج خشونت از سوی ترامپ را محکوم کردند.

یکی از فعالان حقوق شهروندی در حساب شخصی توئیتر خود در کنار عکس‌هایی که از توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ گرفته بود نوشت: «اکنون ترامپ در حال پاک کردن توئیت‌هایی است که در آن مهاجران را "مهاجم" می‌خواند، حالا که الهام‌بخش تیرانداز ال‌پاسو شده است که ۲۰ نفر را برای "جلوگیری از هجوم اسپانیایی زبان‌ها به تگزاس" به قتل رساند. ببخشید realDonaldTrump@، اما اینترنت همیشگی است. #تروریست‌های_ترامپ».

«هولی فیگوئرا اوریلی» فعال و تحلیل‌گر سیاسی نیز نوشت: «ترامپ تمام این توئیت‌هایی که مهاجران را "مهاجم" نامیده بود پاک کرد. لطفاً آن‌ را هرکجا که می‌توانید به اشتراک نگذارید. این کار او را ناراحت می‌کند و از بازی گلف بعدازظهرش لذت نمی‌برد». هولی در توییتش این موارد را به صورت هشتگ به کار برد: دیگر کافی است ؛ تروریست سفید برترانگار ؛ این آمریکاست ؛ تروریست‌های ترامپ».

ترامپ ماه گذشته میلادی نیز به چهار زن نماینده کنگره که اصالت‌شان از کشورهای دیگری است، توهین کرد. وی در یک پیام توییتری نژادپرستانه در واکنش به انتقادات نمایندگان دموکرات کنگره از وضعیت اسفناک اردوگاه‌های مرزی آمریکا، از چهار زن کنگره که اصالت غیرآمریکایی دارند، خواست تا به کشورهایشان بازگردند و وضعیت نامناسب آن کشورها را اصلاح کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «چرا آنها مکان‌هایی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به ترمیم مکان‌های کاملاً از هم گسیخته و آلوده به جرم کمک نمی‌کنند. سپس برگردند و به ما نشان دهند چگونه این کار را باید انجام داد. این مکان‌ها به‌شدت به کمک شما نیاز دارند. شما نمی‌توانید به قدر کافی سریع بروید. مطمئن هستم نانسی پلوسی بسیار خوشحال خواهد شد که ترتیبات سفر مجانی شما را فراهم کند».

چند روز بعد از آن نیز، طرفداران ترامپ، شعارهای نژادپرستانه سردادند و از ترامپ خواستند تا «ایلهان عمر» یکی از نمایندگان زن رنگین‌پوست کنگره که هنگام کودکی به آمریکا مهاجرت کرده را به کشورش بازگرداند.

ترامپ از آن زمان، بدون توجه به موجی از انتقادات از اظهارات نژادپرستانه‌اش در داخل و خارج از آمریکا، بارها توهین‌های خود علیه چهار زن نماینده کنگره را تکرار کرد.

نظرسنجی دانشگاه «کوینیپیاک» که نتایج آن سه شنبه (۱۰ مرداد) منتشر شد نشان داد ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را نژادپرست برمی‌شمارند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز چندی قبل با انتقاد شدید از اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت که این سخنان با هدف ایجاد تفرقه در ملت آمریکا مطرح می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین