کد خبر: ۶۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

هشدار اف.بی.آی نسبت به احتمال وقوع تیراندازی‌های بیشتر در آمریکا

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا، اف.بی.آی نسبت به تحریک شدن افراط‌گران خشونت‌طلب در آمریکا برای دست زدن به حملات مسلحانه در نقاط دیگر آمریکا با الهام گرفتن از تیراندازی‌های اخیر در شهرهای ال‌پاسو و دیتون هشدار داد.
هشدار اف.بی.آی نسبت به احتمال وقوع تیراندازی‌های بیشتر در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 روز شنبه در جریان حمله مسلحانه به یک مرکز خرید والمارت در شهر ال‌پاسوی آمریکا دست کم ۲۰ تن کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند. طبق اعلام گرت آبوت، فرماندار تگزاس، عملیات دستگیر کردن عامل این تیراندازی ۲۱ دقیقه طول کشید. روز یکشنبه نیز در تیراندازی دیگری در دیتون واقع در ایالت اوهایوی آمریکا 10 تن دیگر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال این حملات مسلحانه، پلیس اف‌.بی‌.آی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اف‌.بی‌.آی همچنان نگران است افراطگران خشونت‌طلب داخلی در آمریکا با الهام گرفتن از این حملات و همچنین حملات سطح بالایی که قبلاً رخ داده، دست به اقدامات خشونت‌آمیز مشابه بزنند. اف‌.بی‌.آی از مردم آمریکا می‌خواهد، هرگونه فعالیت مشکوکی که شخصا در فضای مجازی یا فضای اطراف خود مشاهده می‌کنند را به مقامات پلیس گزارش دهند.

این بیانیه اف‌.بی‌.آی در حالی منتشر شده که کریستوفر رای، مدیر این سازمان به خانواده‌های قربانیان حملات دو روز گذشته در دیتون و ال‌پاسو تسلیت گفت.

طبق این بیانیه، کریستوفر رای در پیامی به این خانواده‌ها گفته است: من به نمایندگی از اف.بی.آی مراتب تسلیت خالصانه خود را به قربانیان این حوادث و خانواده‌های آنها و جوامع تاثیرپذیرفته از این خشونت‌ها ابراز کرده و در این زمان دشوار کنار آنها می‌ایستم. ما از مجموع منابع اف.بی.آی در راستای پیگیری عدالت برای قربانیان این جنایات استفاده خواهیم کرد.

طبق اعلام اف.بی.آی حادثه ال‌پاسو نشان می‌دهد، همچنان تهدید وقوع جرایم ناشی از نفرت در سراسر آمریکا ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین