کد خبر: ۶۰۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

ترامپ "رسانه‌های اخبار دروغ" را مقصر گسترش خشم و عصبانیت در آمریکا دانست

رئیس جمهور آمریکا در پی حملات مسلحانه شنبه و یکشنبه هفته جاری در دو شهر این کشور مدعی شد که "رسانه‌های اخبار دروغ" (فیک نیوز) عوامل افزایش عصبانیت و خشم در میان مردم بوده‌اند!
ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی عنوان کرد: رسانه‌ها مسئولیت بزرگی در قبال حیات و امنیت کشور ما دارند. رسانه‌های اخبار دروغ تاثیر زیادی در اشاعه خشم و عصبانیتی که طی سال‌های زیادی در کشور شکل گرفته، داشته‌اند. پوشش‌های خبری رسانه‌ها باید عادلانه متعادل و بدون غرض ورزی انجام شود در غیر این صورت این مشکلات وحشتناک تنها بدتر خواهند شد.

ترامپ برای نخستین بار نیست که مشکلات موجود در آمریکا را به گردن رسانه‌هایی که آنها را رسانه‌های اخبار دروغ می‌خواند، می‌اندازد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال طی یک سخنرانی بعد از تیراندازی‌های چند روز پیش در شهر ال‌پاسو و دیتون از وزارت دادگستری آمریکا خواست تا از نزدیک با شرکت‌های صاحب رسانه‌ای اجتماعی اینترنتی به منظور شناسایی مظنونان به حملات مسلحانه همکاری داشته باشد.

ترامپ در این سخنرانی خود با وجود آنکه تاکید کرد که نژادپرستان حامی برتری سفید پوستان و نفرت پراکن‌ها را محکوم می‌کند اما معتقد است که اینترنت نقش مهمی در به افراط کشیده شدن تیراندازهای این حملات داشته است.

ترامپ گفت: عامل تیراندازی ال‌پاسو مانفیستی در اینترنت منتشر کرد که آکنده از نفرت و نژادپرستی بود؛ ما باید تایید کنیم که اینترنت یک چارچوب خطرناک را برای به افراط کشیده شدن اذهان پریشان به منظور دست زدن به اقدامات دیوانه وار فراهم می‌کند.

او اظهار کرد: ما باید نوری را به روی گوشه‌های تاریک اینترنت بتابانیم و جلوی قاتلان را قبل از آن که کارشان را شروع کنند بگیریم؛ نمی‌توان خطرات اینترنت و رسانه‌های اجتماعی را نادیده گرفت. و این اتفاق نخواهد افتاد.

ترامپ عنوان کرد که به وزارت دادگستری دستور می‌دهد تا در ضمن همکاری و شراکت با سازمان‌های فدرال، ایالتی و محلی و همینطور شرکت‌های صاحب رسانه‌های اجتماعی، ابزارهای را برای شناسایی عاملان تیراندازی‌های دسته جمعی قبل از آن که آنها کارشان را شروع کند، توسعه دهند.

ترامپ در این سخنرانی خود همچنین مقصر خشونت‌های آمریکا را به بازی‌های ویدئویی نیز منتسب کرد.

ترامپ گفت: ما باید این شکل از شکوهمند سازی خشونت در جامعه کشورمان را متوقف کنیم. این شامل بازی‌های ویدئوی حاوی محتویات وحشتناک و دارای محتویات منزجر کننده نیز می‌شود. در حالی که این بازی‌ها اکنون رواج دارند.

ترامپ خاطرنشان کرده است: امروزه برای جوانان آزرده خاطر ما بسیار آسان است که خودشان را با یک فرهنگی که خشونت را پاسداری می‌کند احاطه کنند؛ ما باید این روند را متوقف و یا به شکلی چشمگیر تضعیف کنیم و باید این کار فورا شروع شود.

رئیس جمهور آمریکا با مقصر دانستن شبکه‌های اجتماعی که به ادعای او "علیه محافظه کاران غرض‌ورزی دارند" متعهد شد که علیه این شرکت‌ها دست به اقدام بزند.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال در سخنرانی در اتاق دیپلماتیک کاخ سفید گفت: این بیماری روانی و نفرت است که ماشه یک سلاح را می‌کشد نه خود سلاح.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال بر لزوم مجازات عاملان این جنایات با "اعدام به شیوه سریع و قاطع" تاکید کرد.

او عنوان کرد که مشکل واقعی در بافت اخلاقی ملت قرار دارد.

ترامپ در عین حال در این سخنرانی یک گاف نیز داد و زمانی که قصد داشت به حادثه حمله مسلحانه در شهر دیتون اوهایو اشاره کند به اشتباه به شهر دیگری در این ایالت یعنی شهر تولدو اشاره کرد!

ترامپ اظهار کرد: یاد و خاطره آنهای که در تولدو کشته شدند گرامی باد و خدا آنها را در پناه رحمتش قرار دهد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین